همه چیز در مورد کابینت ممبران

0
 عناوین مهم
  مزایا کابینت ممبران
  معایب کابینت ممبران
  سبک های طراحی مناسب کابینت ممبران
  قیمت کابینت ممبران

 

کابینت ممبران چیست

 ممبران یکی از زیبا ترین کابینت های آشپزخانه ایرانی و نوع پیشرفته کابینت های چوبی کلاسیک می باشد. امکان حکاکی دقیق هنر های ایرانی بر چوب MDF با دستگاه های پیشرفته CNC موجب گشته تا کابینت آشپزخانه ایرانی زیبایی چشم گیری در آشپزخانه و خانه ایجاد کند و شمایلی اشراف گونه به آن ببخشد.
طرح های حک شده بر چوب MDF می تواند از طرح های شاخص ایرانی انتخاب گردد و یا از سلیقه مشتریان در آن استفاده شود. در هر دو صورت کابینت آشپزخانه ممبران می تواند گرما و جذابیت بالایی به خانه ها بخشیده و آن را خاص و متمایز سازد. با استفاده از کابینت ممبران فضای موجود یکپارچه و زیبا خواهد شد و تنوع رنگ موجود در آن می تواند هر سلیقه ای را راضی نگه دارد
کابینت ممبران یا وکیوم نوعی از کابینت های چوبی است که جنس مغز آن از نوع MDF  و یا نئوپان است که البته از نئوپان به دلیل پایین بودن کیفیت به ندرت استفاده میشود و تفاوت آن با کابینت MDF  در نوع روکش است. در واقع کابینت ممبران نوعی کابینت MDF  است که  روکش آن با تکنولوژی وکیوم انجام گرفته است.البته یاد آوری این نکته لازم است که جنس بدنه تمام کابینت ها از MDF سفید میباشد و تفاوت انواع کابینت در نوع درب های آن میباشد.
 

دستگاه پرس وکیوم

پرس وکیوم ممبران نسل قدیم دستگاه های پرس روکش بر روی چوب بوده است . این دستگاه ها هرگز به مرحله ی تولید داخلی نرسیدند و تماما به صورت وارداتی از کشورهای خارجی وارد می شدند.

مزایا کابینت ممبران

قیمت مناسب کابینت ممبران 


 
کابینت ممبران جزء دسته کابینت کلاسیک در آشپزخانه محسوب میشود همانطور که قبلا اشاره شد سایر کابینت های کلاسیک دارای روکش یا همان فینیشینگ هایی با قیمت های بالاتری هستند و از جنس وکیوم می باشد، پس در نظر داشته باشید کابینت ممبران قیمت کمتری نسبت به رنگ، روکش چوب، چوب و رنگ های پلی استر و پولیشی دارد و جزء ارزان قیمت ترین کابینت های کلاسیک است.


 
تنوع رنگ در کابینت ممبران 

 

تنوع رنگ در روکش های وکیوم یکی از بزرگترین مزیت های کابینت های ممبران به حساب می آید، دوستدار چه رنگی در کابینت آشپزخانه هستید؟! سفید؟ مشکی؟ کرم؟ قهوه ای خوشبختانه تمامی این رنگ ها در طیف های رنگی مختلف کم رنگ و پررنگ در روکش های وکیوم موجود است


 
القای حس طبیعی

 
 
کابینت های ممبران به دلیل فشردگی و استحکام و بدون گره بودن جنس مغزخود محدودیت ها و معایب کابینت های چوبی را ندارند.همچنین به دلیل نوع روکش خود حس طبیعی بودن و نشاط کابینت چوبی را به خوبی القا میکنند .
 
استفاده از اکسسوری در ستون های زمینی و کمدی
اکسسوری های در کابینت ممبران یکی از پرکاربرد ترین فضاها برای قراردادن ادویه جات و لوازم ماشین لباسشویی و ظرفشویی است، اکسسوری علاوه بر اینکه از فضاهای پرت مثل ستون ها استفاده میشود از ریخت و پاش موارد فوق جلوگیری میکند


 
سازگاری با محیط زیست


 
کابینت هایی که با مغز MDF تولید میشوند به دلیل اینکه از نوعی چوب فرآوری شده تهیه میشوند باعث قطع درختان کمتری میشوند .


 
مقاومت در برابر رطوبت


 
کابینت ممبران به دلیل نوع روکش PVC خود مقاومت بیشتری نسب به رطوبت در مقایسه با سایر کابینت های MDF  دارند، اما در نظر داشته باشید هیچ کابینت آشپزخانه ای کاملا ضد آب نیست.


 
تمیزکاری کابینت ممبران


 
همانطور که قبلا اشاره شد جنس رویه یا فینیشینگ این کابینت از pvc یا همان پلاستیک هست، پس نگران کثیفی آن نباشید و در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز میشود.


معایب کابینت ممبران

معایب کابینت ممبران
 
نیاز به نظافت بیشتر


 
با توجه به وجود شیارها و نقش و نگارهایی که روی نمای کابینت ممبران وجود دارد ، این نوع کابینت نیاز به نظافت بیشتر دارد، از طرفی روکش وکیوم به دلیل ماهیت pvc بودن آن، لکه ها به راحتی تمیز میشود


 
سخت پیدا کردن طرح مناسب در هنگام تعمیر


 
گاها ممکن است بر اثر ضربه و یا اصابت جسمی درب کابینت آسیب ببیند ، در این صورت پیدا کردن طرح مشابه درب قبلی در بازار خیلی کار راحتی نیست.


 
افت شدید کیفیت در صورت استفاده از مواد نامرغوب


 
این مشکل البته خاص کابینت ممبران نیست به عبارت دیگر تاثیری که استفاده از متریال نامرغوب در افت کیفیت کابینت می گذارد شاید در هیچ نوع کابینتی اینقدر نباشد. بنابراین متریال مورد استفاده در ساخت کابینت خیلی اهمیت دارد ،تمامی مواد مصرفی مثل چسب و نوع روکش باید از متریال با کیفیت باشد در غیر این صورت به مرور زمان خاصیت خود را از دست میدهند .

 

 
هزینه نگهداری پایین در کابینت آشپزخانه وکیوم


 
خراب شدن کمتر قطعات و لوازم جانبی در کابینت‌ آشپزخانه وکیوم به این معناست که علاوه بر اینکه موجب افزایش طول عمر و دوام کابینت ها می شود؛ هزینه تعمیر و نگهداری آنها نیز کاهش می‌یابد و به همین دلیل خرج کمتری روی دست شما می گذارد.
  
.


طراحی زیبا و شیک کابینت آشپزخانه ممبران


طراحی کلاسیک و زیبای کابینت آشپزخانه ممبران تنوع بالایی در رنگ و طرح کابینت ها ایجاد نموده و به همین دلیل یکی از کابینت های محبوب و پر مصرف در میان خریداران می باشد. نوع طراحی به کار رفته در کابینت ممبران به وسیله حکاکی و برجسته سازی بر چوب MDF توسط دستگاه های پیشرفته سی ان سی صورت می پذیرد، به همین دلیل ظرافت و تنوع طرح در کابینت ممبران بالا می باشد.
این طرح های زیبا بعد از حکاکی توسط یک لایه محافظتی از روکش PVC پوشانده می شوند و به همین دلیل از نفوذ رطوبت و آسیب حرارت به چوب جلوگیری می شود. کابینت آشپزخانه ممبران در طرح های ساختاری همچون طرح جزیره، شبه جزیره، ال شکل، یو شکل و خطی تولید می گردند.
کابینت ممبران با خواص فوق العاده ای که دارد می تواند آشپزخانه را زیبا و منحصر به فرد ساخته، بیشترین ظروف و لوازم برقی را در خود بگنجاند و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری آن تمامی محیط آشپزخانه را پوشش دهی و بهینه سازی کند. با خرید و نصب کابینت آشپزخانه ممبران از مراکز فروش معتبر طراحی های بی نقص و زیبا نصیبتان می گردد و از تمامی مزایای کابینت آشپزخانه ممبران بهره مند می گردید.


تفاوت کابینت ممبران با کابینت مدرن


کابینت آشپزخانه ممبران با وجود تمام زیبایی ها و جذابیت هایی که دارد باز هم از عهده راضی کردن برخی از سلایق بر نمی آید. به طور مثال افراد بسیاری به کابینت های مدرن با طرح های دیگر علاقه نشان می دهند.
اما علت تفاوت این کابینت کلاسیک و مدرن در چیست؟ و کدام یک از آنها بهتر است؟
در این قسمت به مقایسه  ممبران با کابینت های مدرن می پردازیم:


* نوع طراحی:


کابینت ممبران دارای طراحی های شلوغ و عمدتا کلاسیک است در حالی که کابینت های مدرن ساده و با اشکال منظم هستند


* طراحی ساختاری:


کابینت ممبران قفسه های فراوان، ویترین و محفظه های بسیاری برای جا گذاری ظروف دارد، کابینت های مدرن ساده اند و تعداد طبقات و قفسه بندی آن محدود است


* درخشندگی:


کابینت ممبران عمدتا مات هستند اما کابینت های مدرن براق و شفاف می باشند


* پخش نور:


در کابینت مدرن امکان نورپردازی پیشرفته وجود دارد، در کابینت ممبران باید از چراغ یا نور مرکزی استفاده نمود


* تنوع رنگ:


عموم رنگ های کابینت مدرن ساده و یک دست هستند، کابینت ممبران تنوع رنگ بالا داشته و نمایانگر گرمای چوب است


* جذابیت:


کابینت ممبران جذابیت بیشتری نسبت به طرح های مدرن در فضا ایجاد می کند


* پوشش دهی لوازم برقی:


ممبران پوشش دهی بیشتری نسبت به کابینت مدرن داشته و لوازم برقی را به صورت یکپارچه در بر می گیرد


* نیاز به فضای لازم:


برای نصب کابینت ممبران نیاز به فضای بزرگ و سقف های بلند است، اما کابینت مدرن این مشکل را ندارد


ابزار آلات ساخت ممبران


همزمان با ورود دستگاه CNC در صنعت فلز و شیشه این دستگاه وارد صنعت چوب و ام دی اف نیز شد
و تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کرد.
نحوه کار دستگاه CNC بدین صورت است


طراحی


که ابتدا طرح مورد نظر را توسط یک نرم افزار دو یا سه بعدی (corel, autocad, 3d max و…) شبیه سازی می نمایند.
بعد توسط نرم افزار های دیگر مانند رادونیکس و یا آرت کم ، طرح ایجاد شده را به دستگاه انتقال می دهند.
دستگاه با توجه به ابزار ها ( فرز‌ها و تیغه های برش ) که از قبل برای دستگاه CNC تعریف شده اند،
طرح را روی قطعه مورد نظر اجرا می کند.


مراحل ساخت


پس از پایان کار روی سطح قطعه را تمیز می کنند و سپس با پیسوله روی سطح را به چسب اغشته می کنند.
باید توجه نمود سطح کار نباید در محیط گرد و خاک باشد، چرا که باعث کاهش کیفیت کار می گردد.


دستگاه CNC , پرس وکیوم


سپس قطعه را داخل دستگاه پرس وکیوم گذاشته و دستگاه با ایجاد خلا و حرارت روکش را بر روی قطعه می چسباند.
محیط کار , تنظیمات دستگاه پرس وکیوم , نوع چسب و یا حتی نوع طرح و نحوه اجرای CNC روی چوب از جمله عواملی هستند
که باعث کاهش کیفیت درب های تولیدی می شوند.
همچنین می توان پس از CNC کاری به جای روکش پرس وکیوم، درب ها را رنگ نمود.


مزیت رنگ کاری


مزیت رنگ کاری این است که اگر یکی از درب ها پس از مدتی آسیب ببیند قابل ترمیم است.
درضمن مشکل کنده شدن روکش پی وی سی را نخواهد داشت که عملیات رنگ پس از CNC کاری هم قابل اجراست.


سبک های طراحی مناسب کابینت ممبران برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه

شیک ترین کابینت ممبران
در واقع کابینت های ممبران کابینت هایی هستند که روی درب آن ها حکاکی هایی صورت گرفته است.کابینت های ممبران را میتوان نسل جدید کابینت های کلاسیک دانست.یعنی در واقع کابینت های ممبران نسبت به کابینت های کلاسیکی که تزئینات آن ها دستی انجام میشد مقرون به صرفه تر هستند چرا که حکاکی های روی آن به وسیله دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت میگیرد.جالب است که بدانید کابینت های کلاسیک ممبران به اسم کابینت های سه بعدی نیز معروف هستند.
مهندسین چوب برای پوشاندن سطح ام دی اف (MDF) از لایه هایی زیبا که عمدتا از جنس وینیل هستند ، استفاده می کنند که دارای مضراتی میباشند. این ترکیبات نیز با بخار شدن میتوانند موجبات آلودگی هوای خانه رافراهم کنند و اختلالات تنفسی خفیفی را در افراد و به خصوص در کودکان و سالمندان به وجود آورند که این مشکل در روکش ممبران تا حد زیادی برطرف شده است.
درب های کابینت ممبران میتوانند طرح های مختلفی چه از نظر نوع قاب های دور دربها و چه از نظر طرح و نقش و بافت خود روکش درب , داشته باشند , این خصیصه در مورد تاج بالای کابینت , ستون , سر ستون و غیره که از جنس ممبران هست نیز امکان پذیر است. پس مهترین ویژگی کابینت ممبران این است که دست مشتری کاملا باز است و او می تواند رنگ و طرح و بافت نما و درب , ستون , سر ستون و تاج کابینت را انتخاب و سپس , دقیقا همان ها برای مشتری تولید شود.
همان طور که گفته شد حکاکی ها و طرح های روی بدنه کابینت های کلاسیک ممبران می تواند به سلیقه شما کم و زیاد شود. در واقع انعطاف پذیر بودن کابینت های ممبران در برابر خواسته افراد یکی از مزیت های آن محسوب می شود.
کابینت های ممبران هم مانند هر نوع کابینت دیگری می توانند با انواع متریال و مواد و مصالح ترکیب شوند. به طور مثال ترکیب آن ها با شیشه ها می تواند برای شما کابینت های ویترینی ای را پدید بیاورند که بسیار هم شکیل و زیبا هستند , به کابینت های ممبران به دلیل زیبایی ظاهری شان می توان به عنوان عنصری برای تزیین دکوراسیون داخلی هم نگاه کرد. ترکیب این حکاکی ها با نورپردازی ها هم می تواند جالب و چشم نواز باشد.


در خرید کابینت ممبران به چه نکاتی باید توجه کرد؟


•    یکی از مهم‌ترین بخش‌های کابینت، یراق‌آلات آن است که باید در خرید و قیمت کابینت ممبران بسیار دقت شود و از مجری کار در مورد نوع جنس و برند یراق‌آلات استفاده شده در کابینت سؤال شود، همچنین در مورد جنس و نوع صفحه شرکتی که استفاده می‌شود پرسیده شود.
ی    در برخی موارد بعضی از مجریان کار برای کم کردن قیمت اولیه از ابزارهای کاری پاخور، تاج و زیر چراغی می‌کاهند و باعث سهولت در تولید می‌شود. حتماً در زمان خرید به میزان ریزه‌کاری در این کابینت توجه شود و قیمت را بر اساس این موارد مدنظر قرار دهید.
 حتماً از نوع روکش و چسب استفاده شده و نحوه گارانتی محصولات اطلاع پیدا کنید و در خرید کابینت ممبران این نکات را مدنظر قرار دهید.
•    حتماً از جایی که کابینت خود را تهیه می‌کنید نقشه نهایی را قبل از عقد قرارداد بررسی کنید و یک نسخه از آن‌ها تحویل گیرید تا پس از پایان کار نقشه و طرح‌های نشان داده‌شده و نصب‌شده کاملاً یکسان باشد.
•    در خرید کابینت ممبران توجه کنید که دستگیره‌ها باید از سمت مجری تهیه شود و از جنس سرامیک یا طرح برنز باشد که زیبایی کابینت ممبران را بیشتر کند و نباید از دستگیره استیل استفاده شود.


درب کابینت ممبران


درب کابینت ممبران دارای ضخامت بالا بوده و قابلیت حکاکی و یا نصب شیشه سکوریت را داراست. تنوع طراحی برای درب کابینت ممبران از رنگ تا شکل ساختاری آن را در بر می گیرد، شکل افقی یا عمودی، نحوه باز کردن و ظرافت و ضخامت آن می تواند در درب کابینت ممبران یک ویژگی شاخص باشد.


نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه ممبران


برای انتخاب کابینت آشپزخانه ممبران و خرید آنها باید به مواد به کار رفته و دوام آن دقت نظر داشته باشید. عموما برای خرید کابینت آشپزخانه ممبران مهارت شخص سازنده، قیمت، رنگ زیبا و پوشش دهی آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما می توانید با مراجعه به مراکز معتبر فروش کابینت آشپزخانه ممبران مراجعه کرده و از میان نوع آماده، نیمه ساخته و سفارشی انتخاب نمایید.
با ممبران خانه خود را متفاوت کنید
با خرید و نصب کابینت آشپزخانه ممبران می توان به خانه خود جذابیت و اثر گذاری بیشتری بخشید و آن را تبدیل به یک خانه منحصر به فرد و زیبا کرد. کابینت ممبران کل خانه را زیبا ساخته و آشپزخانه شما را زیبا و جذاب می سازد.
با ما بروز بمانید