راهنمای جامع انتخاب بهترین مدل کابینت ام دی اف MDF

0
عناوین مهم
معایب کابینت ام دی اف (MDF)
قیمت کابینت ام دی اف آشپزخانه
مدل کابینت ام دی اف شیک و مدرن
نظافت کابینت ام دی اف
مدل کابینت ام دی اف ۲۰۱۸
طرح های کابینت ام دی اف مد سال

کابینت ام دی اف چیست

ام دی اف مخفف کلمه Medium-density fibreboard به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط می باشد. در واقع ام دی اف از ذرات خرده شده چوب تشکیل شده است. این الیاف توسط چسب یا رزین در یک دستگاه متراکم و فشرده شده و سپس تحت حرارت خشک می شوند و بعد از آن به قطعات مناسب برش می خورند. فرق این تخته با تخته های خرده چوب در اندازه های الیاف آن هاست. تخته خرده چوب از تکه های بزرگتر چوب تشکیل شده است.MDF از رنگ و بافتی ثابت برخوردار است و اغلب دقیقاً مانند درب افرا رنگ شده به نظر می رسد. جنس کابینت آشپزخانه ممبران نیز از ام دی اف می باشد
دقت داشته باشید رزین به کار رفته در این الیاف ماده  ای سمی است که تنفس آن بشدت خطرناک است پس هنگام برشکاری و تولید این قطعات در یک محیط صنعتی با تهویه مناسب قرار بگیرید
نمونه هایی بسیار زیبا و شیک از جدیدترین مدل کابینت ام دی اف
کابینت ها از انواع تجهیزاتی هستند که می توانند به دکوراسیون داخلی آشپزخانه چهره ای جذاب و متفاوت ببخشند. امروزه کابینت ها در انواع جنس و رنگ های مختلف ساخته می شوند که در میان این طرح های متنوع مدل کابینت های ام دی اف توانسته اند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند.
کابینت های ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شوند و به همین علت است که این مدل کابینت ها از لحاظ رنگ و طرح تنوع زیادی دارند. از جمله انواع گونه های خاص تر کابینت های MDF می توان به کابینت های گلاس و کابینت ممبران اشاره کرد که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. مدل کابینت های ام دی اف توانایی زیادی در هماهنگی با دیگر عناصر موجود در آشپزخانه دارند و همین مساله از نقاط قوت این مدل کابینت ها است و به همین دلیل طرفداران این مدل کابینت ها بی شمار هستند؛

معایب کابینت ام دی اف (MDF) :

معایب کابینت ام دی اف

•    بزرگترین ایراد کابینت ام دی اف جذب آب است با اینکه روی ورق های ام دی اف با روکش ملامینه چسبیده میشود اما در جاهایی که برش خورده و به واسطه نوار پی وی سی نما شده است یا جاهایی که برش خورده است رطوبت و یا آب بخورد آن را جذب کرده و به مرور زمان باد میکند معمولا تنها جایی از کابینت که با آب در ارتباط است نزدیک به سینک هست که کابینت کاران برای جلوگیری از بروز این مشکل یونیت (چهارچوب کابینت) سینک را از جنس پی وی سی ( پلاستیک) تولید میکنند که کاملا ضد آب هست و جذب آب آن صفر است
نکته : قسمت های برش خورده صفحه روی کابینت ها مخصوصا در نزدیکی سینک باید با چسب آکواریوم آب بندی بشود تا مانع از نفوذ آب و آب بندی بشود
•    طراحی آشپزخانه ها با کابینت های ام دی اف صرفا در سبک مدرن امکان پذیر است
•    در مقایسه با سایر کابینت ها از نظر زیبایی نمره کمتری میگیرند و باب میل مشکل پسندان نیست

•    اگر در طراحی کابینت ام دی اف از صفحه های سنگ طبیعی کورین یا کوارتز استفاده شود به وضوع اختلاف کیفیت قابل مشاهده است و باید از صفحه های شرکتی در ساخت این نوع کابینت ها استفاده کرد.
•    یکدست بودن درب کابینت ها در کابینت ام دی اف چشمگیر نمیشود بر خلاف سایر کابینت آشپزخانه اگر قصد خرید کابینت های ام دی اف دارید حتما از دو نوع رنگ (معمولا سفید و قهوه ای) استفاده کنید.

برای مشاهده مدل های دستگیره کابینت کلیک کنید.

خراشیدگی کابینت ام دی اف

درحالی‌که کابینت ام دی اف درشرایط عادی‌از دوام مناسبی برخوردارد میباشد، کافیست‌ دچار خراشیدگی یا تورفتگی شود تا تمام کابینت درمعرض آسیب‌بیشتر قرار گیرد، زیرا آسیب پذیرترین بخش کابینت ام دی اف ، آن‌بخشی‌ است که‌در معرض دید قرار میگیرد. تعمیرات کابینت ام دی اف معمول‌ نیست، بنابراین‌ بسیار مهم‌است که‌ حواستان‌ باشد دچار کوچک‌ترین شکاف یا ضربه ای‌نشوند. با این‌وجود، برخی‌ از آسیب‌ها معمولا اجتناب‌ناپذیرند و درنتیجه کابینت ام دی اف درمقایسه با کابینت چوبی، کابینت فلزی و سایر انواع کابینت درمدت زمان‌کوتاه‌تری نیاز به تعویض‌پیدا میکنند.

حساسیت کابینت ام دی اف به گرما

کابینت ام دی اف آشپزخانه بسیار به‌حرارت و گرما حساس‌میباشد. اگر کابینت ام دی اف را در مجاورت اجاق گاز قرار دهید، ممکن‌است حباب، برجستگی‌ و یا پوسته پوسته شدن‌ را در آنها مشاهده کنید زیرا به‌ سطح وینیل آسیب میرسد. همچنین، کابینت ام دی اف رنگ شده‌ اگر در مجاورت منبع گرما نصب شوند ممکن‌است کمی‌رنگ پریده گردد و یا هاله‌ای زرد نه چندان زیبایی را به‌خود بگیرد.

قیمت کابینت ام دی اف آشپزخانه

قیمت کابینت ام دی اف نسبت به کابینت هایگلاس ارزان تر و مناسب تر میباشد. کابینت ام دی اف یک‌نوع کابینت اقتصادی محسوب میشود. طرح کابینت ام دی اف بستگی به روکش آن‌دارد که روکش های‌متنوع و زیبایی در بازار موجود است. اما مانند کابینت هایگلاس ، براق نیست و برخلاف کابینت ممبران و کابینت چوبی ، امکان طرح های سی ان سی و کنده‌کاری روی‌ آن وجود ندارد. اگر قسمتی از کابینت ام دی اف آسیب دیده‌ باشد به راحتی در آن رطوبت نفوذ پیدا میکند و خراب‌ میشود.
قیمت کابینت ام دی اف آشپزخانه به‌عوامل مختلفی بستگی‌دارد که شما قبل از خرید باید به آنها توجه‌ داشته‌ باشید.
•    جنس بدنه انتخابی : ایرانی ، خارجی
•    روکش انتخابی : مات یا براق
•    طرح سفارشی یا آماده
•    نوع صفحه انتخابی
•    جزئیات اجرایی : نصب ، آب بندی
•    یراق آلات : لولا، دستگیره، ریل و جک
همان طور که اشاره شد کابینت ام دی اف، کابینتی با قیمت مناسب است و به همین دلیل لقب کابینت اقتصادی را به خود اختصاص داده است. به طور کلی، قیمت کابینت ام دی اف، علاوه بر متراژ و طراحی ساخت، تابع کیفیت ورق MDF نیز است ؛ هر چه ورق ام دی اف و روکشی که بر روی آن استفاده می شود، با کیفیت تر باشد و از کارخانه با کیفیت تری تولید شده باشد، بهای آن بیشتر خواهد بود. همچنین کابینت های ام دی اف خارجی به دلیل کیفیت بالاتر، نسبت به کابینت های ام دی اف ایرانی قیمت بیشتری دارند.

مدل کابینت ام دی اف شیک و مدرن

کابینت ها با طرح ام دی اف در برابر رطوبت هوا و و حرارت نسبت به سایر مدل های کابینت مقاوم تر هستند و علاوه بر این مدل کابینت های MDF  در رنگ و طرح های متنوع ساخته می شوند و شما می توانید از بین این طرح های متنوع کابینتی با طراحی مناسب و کاربردی را برای فضای آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید. علاوه بر طرح کابینت ام دی اف رنگ آن نیز می تواند در زیبایی بیشتر طراحی داخلی آشپزخانه تاثیرگذار باشد از این رو بهتر است کابینت های آشپزخانه با سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک را از بین رنگ هایی انتخاب کنید که با سایر رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی آشپزخانه همخوانی و مطابقت بیشتری دارد.
 

نظافت کابینت ام دی اف

از آنجایی‌که سطح کابینت ام دی اف از لایه نازک وینیل تشکیل شده‌است، به‌راحتی نظافت میشوند. بیشتر لکه‌ها را میتوانید با اسفنج یا یک‌تکه پارچه نرم و آب پاک‌کنید. برای‌لکه‌های مقاوم تر، میتوانید به اسفنج تان کمی‌شوینده خانگی غیرساینده اضافه‌کنید. با وجود این، از به‌کار بردن شوینده‌های قوی‌که حاوی مواد نفتی، الکلی یا استون‌هستند، خودداری‌کنید زیرا ممکن‌است به سطح کابینت ام دی اف  آسیب برسانند. پس از پاک‌کردن‌لکه، کابینت ام دی اف رابا دستمال کاغذی خشک نمایید تا از آسیب ناشی‌از رطوبت جلوگیری‌ شود.

مقاومت جنس کابینت ام دی اف

برخلاف کابینت چوبی، کابینت ام دی اف مستعد تاب برداشتن و انحراف نمیباشد. در کابینت هایی‌که تاب برمیدارند، درب کابینت به‌خوبی بسته‌نمیشود، طبقه‌ها نامتقارن شده و حتی شاید ظاهری غیر جذاب و نامتقارن پیدا کنند. اگر کابینت چوبی درمحیط بسیار مرطوب استفاده‌شوند، احتمال‌دارد که‌این مشکل پیش‌بیاید. کابینت ام دی اف جایگزین ایده آلی برای آب و هوا و یا فضای بسیار مرطوب هستند زیرا دیگر لزومی ندارد که‌ نگران بدشکل شدن یا آسیب ناشی‌ از رطوبت‌باشید.

کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه های کوچک بهتر است از  کابینت با رنگ های روشن استفاده نمود
مطمئنا امروزه با توجه به وضعیت بد اقتصادی، متراژ بسیاری از خانه ها، مخصوصا آشپزخانه منازل کوچک است
مثلا در شهر تهران اکثر منازل آپارتمانی مرکز و جنوب و قسمت هایی از شمال شهر، متراژ های آن ها نهایتا 60 یا 70 متری است
و طبیعتا مردم مجبور به استفاده از کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک هستند
و مسلما طرح های پیشنهادی ما و استفاده از رنگ روشن می تواند تاثیر بسزایی در چشم نوازی بهتر  کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک و انتخاب بهترین مدل کابینت ام دی اف داشته باشد

مدل کابینت ام دی اف ۲۰۱۸

کابینت ام دی اف 2018

کابینت های ام دی اف امروزه جایگزین مدل کابینت های کلاسیک و قدیمی شده اند و اگر شما تمایل دارید در فضای دکوراسیون آشپزخانه تان فضایی مدرن و متفاوت را ایجاد کنید بهتر است از مدل کابینت ام دی اف ۲۰۱۸ استفاده کنید.

مدل های کابینت ام دی اف با جدیدترین و زیباترین طرح های مد سال

مدل کابینت MDF در انواع طرح و رنگ های مختلف طراحی شده است و شما می توانید از بین این مدل های متنوع کابینت طرح و رنگ مناسبی را برای دکوراسیون آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب کابینت ام دی اف باید به طرح و رنگ کابینت توجه داشته باشید زیرا مدل و رنگ کابینت اگر بدرستی انتخاب شود فضای آشپزخانه تان از این رو به آن رو می شود.
مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف دارای مزایای زیادی است و این مدل کابینت ها در برابر آتش و رطوبت و مواد شیمیایی از مقاومت زیادی برخوردار هستند از این رو این مدل کابینت ها امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند همچنین کابینت های ام دی اف سبک هستند و اگر خراب شوند به راحتی می توان آن ها را تعمیر کرد.