آیا میتوان با کابینت فلزی دکوراسیون زیبایی برای خانه رقم زد؟

0
عناوین مهم
 انواع کابینت فلزی
 مزایای کابینت آشپزخانه فلزی
 معایب کابینت آشپزخانه فلزی
 جدیدترین و زیباترین مدل های کابینت فلزی ساده
 خرید کابینت فلزی
 تعمیر کابینت‌های فلزی قدیمی

کابینت آشپزخانه فلزی

یکی از قدیمی ترین کابینت های آشپزخانه، کابینت آشپزخانه فلزی می باشد. این کابینت در دهه های گذشته بسیار مورد استقبال بوده ولی با ظهور کابینت های ام دی اف رفته رفته به ورطه فراموشی سپرده شد. امروزه وجود طرح های جدید و زیبا از کابینت فلزی موجب گشته تا بسیاری از افراد نسبت به خرید و نصب آن علاقه نشان بدهند.
کابینت آشپزخانه فلزی یکی از به صرفه ترین نوع کابینت ها می باشد، با خرید کابینت اشپزخانه فلزی می توان سطح وسیعی از آشپزخانه را با کابینت پوشش داد و اگر طرح های چوبی و ام دی اف مورد نظرتان باشد می توان جهت کم کردن هزینه از فلز به عنوان بدنه داخلی کابینت استفاده کرد. کابینت فلزی انواع مختلفی دارد که هریک دارای مزایا و معایبی می باشد، با یک انتخاب درست و ویژه می توان صاحب یک آشپزخانه زیبا و همینطور یک دکور منحصر به فرد در خانه شد.

برای مشاهده مدل های دستگیره کابینت کلیک کنید.

انواع کابینت فلزی را با توجه به مواد مصرفی برای تولید آن می توان به سه دسته تقسیم کرد :

کابینت فلزی

•     کابینت فلزی با ورق سیاه (فولاد خام)
•     کابینت فلزی گالوانیزه
•     کابینت فلزی استیل

کابینت فلزی با فولاد خام ارزان و سبک هستند و زود هم زنگ میزنند اما ورق گالوانیزه نسبت به آن مقاوم تر است و در نتیجه قیمت بالاتری دارند و می توانند در زمره کابینت های قیمت پایین گزینه قابل انتخابی باشند. اما در حال حاضر به دلیل معایب بیشتری که این کابینت ها نسبت به دیگر انواع کابینت دارند کمتر مورد استفاده قرار میگیرند و جای خود را به کابینت های  mdf  که تنوع رنگ و مدل بیشتری دارند داده اند.

کابینت فلزی آلومینیوم

کابینت فلزی ازگذشته تغییرات فراوانی داشته‌اند و مدل‌های جدید این‌نوع کابینت طراحی‌ های زیبایی دارند. به لطف پیشرفت‌ های فراوانی‌که سال‌ های اخیر در صنعت آبکاری فلزات رخ داده‌ است، حالا امکان‌ ساخت پوشش‌های بادوام و ضد خش از فلزات ممکن شده‌ است. صفحات و ورق های‌ ساخته‌ شده‌ از آلومینیوم مقاومت بالایی دربرابر ضربه، فشار و حتی خط و خش دارند و به‌علاوه زنگ هم‌ نمی‌زنند، به‌همین خاطر در فضای بسیاری‌ از آزمایشگاه‌ ها و بیمارستان‌ها هم مورد استفاده قرار میگیرند. البته کابینت فلزی آلومینیومی مخصوص آشپزخانه میتواند طراحی‌ های مختلف و زیبایی داشته‌ باشد. در سال‌های‌اخیر، ترکیب فلز و شیشه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند بر زیبایی آشپزخانه اضافه‌کند.

کابینت فلزی گالوانیزه

از دوران کابینت‌ فلزی گالوانیزه کمی‌گذشته‌ است و دیگر در کمتر آشپزخانه ‌ای‌ مورد استفاده‌قرار میگیرند. البته کابینت‌ فلزی گالوانیزه مقاومت خوبی دربرابر زنگ زدگی دارند و قیمت مناسبی‌نیز دارند، اما نباید فراموش‌کرد که‌اگر ورق گالوانیزه خط و خش‌ عمیقی‌ بردارد، ممکن‌است نقطه‌آسیب دیده به‌تدریج زنگ زده‌ و پوسیده‌ شود. کابینت‌ فلزی گالوانیزه هم‌نسبت به‌گذشته تغییر داشته‌ است و روکش‌ها و رنگ‌های مناسبی برای‌آنها مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا‌برای رنگ آمیزی کابینت‌ فلزی گالوانیزه از رنگ‌های استاتیک و کوره‌ای‌ که‌برای رنگ‌‌کردن فلزات مناسب‌میباشند، استفاده‌ میشود.

کابینت فلزی استیل

کابینت فلزی استیل، یکی‌از انواع نسبتا ‌جدید کابینت فلزی محسوب‌میشوند. کابینت فلزی استیل معمولا در محل‌هایی‌ که‌ از نظر بهداشتی شرایط ویژه‌ دارند به‌کار گرفته‌میشود، برای مثال آشپزخانه های‌ بزرگ‌ رستوران‌ ها، آزمایشگاه‌ ها. اما کابینت فلزی استیل دربسیاری‌از منازل و در آشپزخانه مدرن نیز طرفدار دارد. فضایی‌ که کابینت فلزی استیل میسازند ساده و سرد، اما جذاب‌ است. فضایی کاملا مدرن. جنس بدنه و درب کابینت فلزی استیل ، معمولا کاملا برس‌خورده‌میباشد و زیبایی فلز را دو چندان مینماید. این‌نوع‌ از کابینت به رنگ احتیاج ندارد و زیبایی‌آنها در همین رنگ استیل است. معمولا قیمت کابینت فلزی استیل نسبت به دو مدل قبلی بیشتر بوده و حتی‌ می‌تواند از کابینت‌ ام دی اف نیز گران‌تر باشد. البته عمر این‌نوع کابینت نسبت‌ به کابینت گالوانیزه بسیار بیشتر بوده‌ و در برابر رطوبت، ضربه و خط و خش هم مقاومت بسیار بالایی‌ دارد. کابینت فلزی استیل هم‌میتواند مدل‌های زیبا و طراحی بسیار شیکی داشته‌ باشد.

مزایای کابینت آشپزخانه فلزی

مزایای کابینت فلزی
خرید و نصب کابینت فلزی می تواند خریدار را از مزایای زیر بهره مند سازد:
– بسیار ارزان تر از سایر کابینت ها می باشد
– پوشش دهی مناسبی در فضای آشپزخانه دارد
– مستحکم است
– قابل تعمیر و تعویض بوده و در صورت ایجاد شدن هر گونه عیبی می توان نسبت به رفع آن اقدام نمود
– می توان از آن به عنوان بدنه داخلی کابینت ام دی اف استفاده نمود
– قابلیت رنگ پذیری دارد
خرید کابینت آشپزخانه فلزی از مراکز معتبر به صورت آماده، پیش ساخته و سفارشی صورت می پذیرد. شما می توانید با کمترین هزینه صاحب یک آشپزخانه مدرن و رویایی شوید.

معایب کابینت آشپزخانه فلزی

هر محصولی با توجه با کیفیت ها و امتیازاتی که دارد یقینا دارای مشکلات و معایبی نیز می باشد. کابینت فلزی نیز از این امر مستثنی نمی باشد. با اگاهی از معایب این محصول می توان خریدی اگاهانه داشت و نسبت به نگهداری بهتر و بیشتر آن کوشید. از جمله مهم ترین معایب کابینت آشپزخانه فلزی  می توان موارد زیر را عنوان نمود:
– نسبت به رطوبت و حرارت بسیار حساس بوده و در صورت استفاده نکردن از رنگ های محافظتی و روکش های مقاوم خیلی زود زنگ می زند و می پوسد
– در صورت روغن کاری نشدن درب ها، می تواند موجب ایجاد سر و صدا گردد
با آشنایی و شناخت این معایب و مشکلات می توانید انتخاب مناسبی در خرید برترین کابینت داشته باشید. کابینت آشپزخانه فلزی در طرح ها و رنگ های متنوعی با قیمت کم به فروش می رسد. در صورت استفاده صحیح از این کابینت می توانید تا سال های سال از مزایای ان بهره مند شوید.

جدیدترین و زیباترین مدل های کابینت فلزی ساده

در گذشته در اغلب آشپزخانه ها از کابینت های فلزی استفاده می شد. اما رفته رفته با گذشت زمان این مدل کابینت ها جای خود را به کابینت های ام دی اف دادند. دلیل این مسئله این بود که کابینت های فلزی پس از گذشت مدتی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شدند. از آن جایی که کابینت ها نقش بسیار مهمی در زیبایی آشپزخانه ایفا می کنند, این زنگ زدگی و پوسیدگی کابینت های فلزی باعث می شد که طرفداران این مدل کابینت ها کمتر شوند. با این وجود به دلیل هزینه پایین مدل کابینت فلزی نسبت به سایر مدل های کابینت, هنوز هم این کابینت ها طرفداران ویژه خود را دارد. امروزه طرح ها و ایده های بسیار زیبا و جذاب از کابینت های فلزی وجود دارند که با مدل کابینت های چوبی رقابت می کنند. این مدل کابینت ها علاوه بر هزینه کم, با کیفیت هستند و در برابر رطوبت مقاوم ترند.

انواع مدل کابینت فلزی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

امروزه استفاده از کابینت فلزی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن بین مردم کمتر شده و اینگونه کابینت ها جای خود را به طرح های ام دی اف و هایگلاس پر زرق و برق داده اند. شاید یکی از دلایل استفاده کمتر از انواع مدل کابینت فلزی این است که معمولا آنها پس از چندین سال استفاده دچار پوسیدگی یا فرو رفتگی می شوند و تعمیر آنها ممکن است نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی داشته باشد چرا که در شرایط پوسیدگی کابینت های فلزی باید قسمت پوسیده شده کاملا تراشیده شود و کابینت ها دوباره رنگ بخورند اما باید توجه داشته باشید که در صورت مراقبت از کابینت های فلزی در مقابل رطوبت و سایر موارد دیگر می توانید برای مدت زمان طولانی بدون از دست دادن زیبایی و کیفیت آنها از کابینت های خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین در بین مدل های کابینت آشپزخانه فلزی مدل هایی وجود دارد که از لحاظ زیبایی کاملا قابل رقابت با مدل های کابینت چوبی و ام دی اف مدرن هستند در صورتی که هزینه ای بسیار کمتر از آنها را در پی دارند. اینگونه کابینت ها برای آنهایی که بدنبال داشتن آشپزخانه هایی مدرن، شیک، براق و درخشنده هستند، کابینت های فلزی بهترین انتخاب است.
شاید دردسرهای بزرگ و عجیب و غریب با انواع مدل کابینت فلزی بیشتر مربوط به مناطق مرطوب کشور باشد، مکان هایی که گاهی درصد رطوبت آنها حتی به 100 درصد هم می رسد. اما استفاده از کابینت های فلزی در مناطق خشک و نیمه خشک نه تنها هیچ مشکلی نخواهد داشت بلکه دوام و ماندگاری آنها از سایر موارد، بسیار بیشتر هم خواهد بود. هر کدام ازمدلهای کابینت فلزی را می توان در منازلی با دکوراسیون و معماری های داخلی متفاوت به کار برد یعنی اینجا شما با هیچگونه کمبود و نقصی در برابر سایر کابینت ها از جمله «هایگلاس»، «ام دی اف»، «پی وی سی» و… روبرو نیستید بلکه کابینت های فلزی هم دقیقاً با همان قدرت در حال استفاده در تمامی فضاهای داخلی با هر نوع دکوراسیونی هستند.
تا قبل از ورود کابینت های جدید، همین کابینت فلزی بود که در تمامی منازل، چه بزرگ و چه کوچک و با هر نوع معماری مورد استفاده قرار می رفت. اتفاقاً اگر بیشتر توجه کنید خواهید دید که جلاء، یکدستی و جذابیت انواع مدل کابینت فلزی گاهی بسیار بیشتر از سایر متریال هاست و زیبایی خیره کننده ای دارد.
لابد شما هم گازهای تو کار، فرهای تو کار و انواع مایکروفر را دیده اید که با درب هایی فلزی و عموماً استیل براق مورد استفاده قرار می گیرند و حتماً هم به زیبایی آنها پی برده اید. خب کابینت های فلزی هم اگر در طرح و رنگی مناسب و زیبا مورد استفاده قرار گیرند دقیقاً به همین شکل، به شدت جذابیت و بروز بودن خود را خواهند داشت تا حدی که می تواند سایر اقوام و دوستان شما را نیز به استفاده مجدد از آنها ترغیب نماید.
در گذشته کابینت های فلزی طرفداران بسیاری داشتند و هم اکنون هم علاقمندان مخصوص به خود را دارند چرا که کابینت فلزی علاوه بر داشتن زیبایی، بسیار ارزان قیمت هستند و نگهداری به مراتب آسان تری را نیاز دارند و براحتی تمیز می شوند. در حال حاضر نسل جدیدی از کابینت های فلزی با طرح های گوناگونی وارد بازار شده اند تا دوباره نظر افراد بیشتری را مانند گذشته به سمت خود جلب کنند و آنها را از مزیت اینگونه کابینت های فلزی مطلع سازند. 

خرید کابینت فلزی

خرید کابینت فلزی
در هنگام خرید کابینت های فلزی بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهید از جمله اینکه: از باز و بسته شدن درست درب ها مطمئن شوید (زمانیکه درب کابینت را رها می کنید از بسته شدن آرام آن اطمینان پیدا کنید).

سپس، از آنجاییکه محیط آشپزخانه ها رطوبت بالایی دارد، لذا خطر زنگ زدگی وجود دارد. پس کابینت های گالوانیزه شده و یا ضد زنگ را انتخاب کنید. بعد، گوشه و کنار کابینت ها را بررسی کنید. در بیشتر موارد، صفحات فلزی به صورت حرفه ای و توسط لیزر برش داده میشوند. دقت کنید که گوشه های کابینت تیز نباشد.

همچنین بهتر است از موادی که سطح آن ها “مات” و یا “بافت دار” است استفاده کنید تا اثر انگشت شما را نشان ندهد.

مزایا و محاسن کابینت فلزی در مقایسه با کابینت چوبی


۱-هرگز به تغییر اساسی نیاز ندارند


با استفاده از کابینت های فلزی دیگر نیاز نخواهید داشت تا درب های آنها را دوباره بسازید. کافیست آن ها را رنگ کنید! در نتیجه برای صرف هزینه های اضافی برای نگهداری و تعمیر نیز صرفه جویی خواهید کرد.

 

۲-بر اثر رطوبت تاب برنمیدارند


وقتی که در مورد رطوبت صحبت می کنیم، یکی از مشکلات معمول کابینت های چوبی، تاب برداشتن آن ها میباشد. در حالیکه در مورد فلزات، مشکل تاب برداشتن و یا آماس چوب دیده نمیشود.

تعمیر کابینت‌های فلزی قدیمی

کابینت فلزی قدیمی
می‌توان کابینت‌های فلزی قدیمی را با نوسازی دوباره زیبا کرد. این‌که بتوانید طوری آن‌ها را نوسازی کنید که زیبا شوند و سبک قدیمی خود را حفظ کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از نکات زیر می‌توانید کابینت‌های فلزی قدیمی را طوری نوسازی کنید که در بهترین شرایط باشند و سبک قدیمی خود را از دست ندهند. 

پایین آوردن
اولین کاری که باید بکنید، پایین آوردن کابینت‌ها از روی دیوار است. روی نردبان بروید و با استفاده از پیچ‌گوشتی، لولا‌ها را باز کنید. هنگام انجام این کار باید یک نفر به‌عنوان کمک داشته باشید که درهای کابینت نیفتند و خودتان از روی نردبان به پایین پرت نشوید. 

نظافت
باید تا جایی که امکان دارد کابینت‌ها را تمیز کنید. 2 لیتر آب داغ را با 2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ترکیب کنید، سپس یک اسفنج را در آن فرو کنید و روی درهای کابینت و داخل آن بکشید تا کاملا تمیز شود. در مرحله‌ی آخر  کابینت را با آب بشویید.

پاک کردن رنگ
اگر کابینت رنگ خورده باشد، باید آن را پاک کنید. با استفاده از یک قلموی کوچک، همه جای کابینت را تینر بزنید. صبر کنید تا تینر اثر کند، سپس با یک کاردک رنگ را از روی کابینت جدا کنید. در نهایت با آب زیاد همه‌جای کابینت را بشویید تا رنگ‌ باقی مانده پاک شود. 
آستر زدن
حالا نوبت آستر است. از بالا شروع کنید و سرتاسر کابینت را آستر بزنید. پس از این مرحله می‌توانید کابینت را رنگ بزنید یا به سراغ مرحله‌ی بعد بروید. 

لولاها
باید لولاهای کابینت قدیمی را تعویض کنید. اول باید لولاهای قدیمی را باز کنید و سپس لولاهای جدید را، سر جای لولاهای قدیمی قرار دهید. حالا با استفاده از پیچ گوشتی، لولاهای جدید را سرجای‌شان محکم کنید.  

نصب کردن
پس از این‌که لولاهای جدید را به کابینت‌ها وصل کردید، باید آن‌ها را سر جای‌شان قرار دهید. هنگام نصب کردن کابینت‌ها، درها را امتحان کنید تا مطمئن شوید به راحتی در کنار هم باز و بسته می‌شوند. اگر درها به هم گیر می‌کنند، باید لولاها را کمی جا به جا کنید. پس از این‌که درهای کابینت‌ها را امتحان کردید، آن‌ها را سر جای‌شان قرار دهید.