طرح کابینت وکیوم جدید

0

کابینت وکیوم چیست

کابینت وکیوم نوعی از کابینت آشپزخانه می باشد که به احتمال زیاد با مشورت با چندین فرد متخصص در زمینه کابینت حتما این نوع از کابینت را نیز به شما معرفی کرده اند . بهتر است بدانید هر نوع کابینتی که شما استفاده می کنید دارای یکسری از مزیت ها و معایب می باشد که ما در این پست آموزشی قصد داریم به صورت کامل در مورد این نوع از کابینت آشپزخانه یعنی کابینت آشپزخانه وکیوم صحبت کنیم
کابینت وکیوم را می‌توان از لحاظ مواد متریال، نسل سوم کابینت آشپزخانه در نظر گرفت. نسل اول کابینت‌ها را کابینت های چوبی تشکیل می‌دادند، کابینت‌های چوبی به دلیل داشتن طرح‌های شلوغ و دست ساز مطابق با سلیقه افراد مدرن نبود و ترجیح می‌دادند که از کابینت‌های منظم و با ریتم یکسان استفاده کنند.
به همین دلیل این کابینت های چوبی جای خود را به کابینت‌ های فلزی داد که هم طول عمر بالایی داشت و هم هزینه چندانی نیز نداشت. اما کابینت های فلزی نیز ایرادات و معایب خاص خود را داشتند. اولین و بزرگترین ایرادی که بر کابینت های فلزی وارد بود. سادگی در طراحی آنهاست. به گونه ای که در هنگام طراحی آشپزخانه با کابینت های فلزی واقعا دست طراح بسته است.
با عبور از دوره کابینت‌های فلزی نوبت به استفاده از MDF در طراحی کابینت آشپزخانه رسید. کابینت MDF خام به دلیل قیمت پایین هنوز هم در بین عده زیادی از مردم رواج دارد اما با وجود محاسن بسیار به دلیل ضعف آن در برابر رطوبت، سازندگان به فکر بر تن لباس و روکش PVC بر قامت آن و از سوی دیگر به دنبال راهی برای اجرای طرح های کنده کاری بر روی آن افتادند. و اینجا بود که کابینت های وکیوم به میدان آمدند.
کابینت آشپزخانه وکیوم با پیدایش تکنولوژِی وکیوم و همچنین دستگاه‌ تراش CNC، رونق بسیاری پیدا کرده و موفق شد به محبوبیت بسیار زیادی بین کابینت های آشپزخانه‌ نایل آید. این امکانات موجب شد تا علاوه بر افزایش مقاومت در برابر رطوبت، طراحی روی کابینت با تکرارپذیری بالایی اجرا شده و هر طرح دلخواهی امکان پیاده سازی در این کابینت ها را داشته باشد.
به آن دسته از کابینت های آشپزخانه که دارای روکش وکیوم باشد کابینت آشپزخانه وکیوم می گویند. روکش وکیوم نام یک محصول یا یک شی خاص نیست، بلکه نام یک تکنولوژی است که از آن برای فشرده کردن ذرات و ایجاد خلا استفاده می‌شود.
این تکنولوژی کمک می‌کند تا هوای موجود بین سطح و روکش کاملا تخلیه شده و خلائی بین آن‌ها ایجاد شود و روکش کاملا به سطح مورد نظر بچسبد. با توجه به فشردگی ذرات و خلا ایجاد شده، تکنولوژی وکیوم به ما کمک می‌کند تا مقاوم‌ترین و محکم‌ترین روکش‌ها را با حداقل ضخامت ممکن بر روی سطوح ایجاد کنیم.
از روکش وکیوم علاوه بر روکش کردن سطح کابینت‌ آشپزخانه که به آن اشاره کردیم، استفاده‌های زیاد دیگری نیز در دکوراسیون داخلی دارد که از آن جمله می توان به روکش کردن لوازم چوبی، دربهای حمام و دستشویی، در اتاق‌ها اشاره کرد و رواج عباراتی مانند “تخت خواب وکیوم” یا “سرویس خواب وکیوم” و “مبلمان وکیوم” مؤید این مدعاست.
از مزایای روکش وکیوم نیز می‌توان به زیبایی، مقاومت در برابر آسیب و یک‌دست بودن اشاره کرد. کابینت آشپزخانه وکیوم از ورق MDF ساخته می شود و یک لایه PVC به وسیله حرارت، چسب و فشار ناشی از خلاء (وکیوم) بر روی سطح این کابینت پوشانده می شود.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه وکیوم 

کابینت های وکیوم محدودیت ها و معایب کابینت های چوبی اولیه را ندارند. چون جنس آنها به گونه ای است که به هم فشرده، صاف، سفت و بدون گره بوده و به‌راحتی خم نمی‌شود. از سوی دیگر کابینت های وکیوم ضمن برخورداری از محاسن کابینت های چوبی اولیه همچون زیبایی منحصر بفرد چوب و احساس نشاط ، شادابی و انرژی مثتبی که چوب از خود ساطع می کند از مزایای خاص خود نیز برخوردار هستند.

مزایای کابینت آشپزخانه وکیوم

مزایای کابینت وکیوم

در ادامه به تعدادی از مهمترین مزایای کابینت اشپزخانه وکیوم اشاره می کنیم. هر چند که تاکید می کنیم که مزایای این نوع کابینت به تعدادی که ما در اینجا بیان کرده ایم ختم نمی شود.

سازگاری بیشتر با محیط زیست

از آنجا که کابینت های وکیوم از MDF تولید شده اند و MDF یک محصول کامپوزیت چوب است که از الیاف و ضایعات چوب ساخته‌شده است نه از خود چوب، بنابراین درختان کمتری قطع شده و در نتیجه می توانیم بگوییم که از جهت سازگاری محیط زیست، کابینت های وکیوم سازگاری بیشتری نسبت به کابینت های چوبی اولیه دارند.

جذابیت و شیک بودن کابینت آشپزخانه وکیوم

کابینت آشپزخانه وکیوم از کابینت های بسیار شیک، باکلاس و پرطرفدار امروزی است. چون این کابینت‌ جذابیت بسیار بیشتری نسبت به کابینت فلزی دارد، و ذوق هنری بیشتری در آن به کار می رود؛ بنابراین در همان نگاه اول، مهمانان را مجذوب طرح های روی سطح خود می کند.

مقاومت بالای کابینت آشپزخانه وکیوم در برابر رطوبت و آب

با اینکه خود MDF در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر است اما بعد از آنکه لایه PVC بر روی سطح کابینت اشپزخانه وکیوم پوشانده می شود. مقاومت این کابینت ها در برابر رطوبت افزایش یافته و از نفوذ آب به لایه‌های زیرین آن جلوگیری می کند. بنابراین هم خیال خریدار را بابت نظافت آنها راحت می کند و هم از سوی دیگر استفاده از این نوع کابینت به دلیل ویژگی ضدرطوبتی بالا در مناطق مرطوب و ساحلی بسیار ایده آل است.

تنوع طرح‌ و رنگ کابینت آشپزخانه وکیوم و سازگار با دکوراسیون سنتی و مدرن

کابینت آشپزخانه وکیوم را باید متنوع‌ترین و منعطف‌ترین کابینت از لحاظ طراحی و رنگ دانست. این کابینت دارای تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی است به همین دلیل میتوانید انتخاب های زیبایی مطابق با سلیقه خود داشته باشید و می‌تواند با انواع دکوراسیون‌های سنتی و مدرن همخوانی داشته باشد. از طرفی طرح‌های سنتی حکاکی شده بر روی این کابینت بدین معنی است که می‌توان از طرح‌های سنتی و قدیمی به بهترین شکل ایده گرفت.

اجرای طرح های کلاسیک و 3D (سه بعدی) در کابینت آشپزخانه وکیوم

طرح های کلاسیک دارای نقش و نگارهای برآمده و فرورفته هستند و اجرای آنها بر روی کابینت چوبی صرف نظر از زمان بر بودن، هزینه زیادی را به خریدار تحمیل می کند، اما بر روی کابینت وکیوم به راحتی و به سرعت و با هزینه اندک امکان می شود. از سوی دیگر از آنجایی که در تولید کابینت اشپزخانه وکیوم از دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته استفاده می شود؛ شما می توانید طرح های دلخواه خود را با نرم افزارهای 3D به طرح روی MDF تبدیل کنید.

وزن سبک کابینت آشپزخانه وکیوم

استفاده از چوب و سازه‌های چوبی در کابینت آشپزخانه وکیوم باعث شده است که این کابینت وزن سبکی داشته باشد و در نتیجه فشار کمتری به سیستم نگهدارنده آن وارد شود. این مزیت خود عامل مزایای زیادی است.

طول عمر و دوام بالا کابینت آشپزخانه وکیوم

وزن سبک کابینت آشپزخانه وکیوم موجب می شود تا فشار کمتری به ریل‌ها و جک‌ها وارد آید. که این عامل موجب می شود تا کابینت آشپزخانه وکیوم شما کمتر خراب شوند و در نتیجه طول عمر و دوام بیشتری داشته باشد.

هزینه نگهداری پایین در کابینت آشپزخانه وکیوم

خراب شدن کمتر قطعات و لوازم جانبی در کابینت‌ آشپزخانه وکیوم به این معناست که علاوه بر اینکه موجب افزایش طول عمر و دوام کابینت ها می شود؛ هزینه تعمیر و نگهداری آنها نیز کاهش می‌یابد و به همین دلیل خرج کمتری روی دست شما می گذارد. این امر به طور خاص در شرایط اقتصادی امروز خانواده ها حائز اهمیت است.

سازگاری و انطباق بالای کابینت آشپزخانه وکیوم با تجهیزات مخفی و توکار آشپزخانه

کابینت آشپزخانه وکیوم بهترین و انعطاف پذیر ترین نوع کابینت از جهت انطباق و سازگاری با تجهیزات توکار آشپزخانه مانند هودهای توکار و فرهای توکار است. کابینت‌ آشپزخانه وکیوم همچون یک پوشش بر روی اسکلت فلزی قرار گرفته و قسمت‌های مختلف آن را پوشش می‌دهند.به همین دلیل طراحانی که دوست دارند وسایل خود را در داخل کابینت مخفی کنند، می‌توانند از کابینت آشپزخانه وکیوم استفاده نمایند.

معایب کابینت آشپزخانه وکیوم

معایب کابینت وکیوم

با وجود مزایای زیاد کابینت آشپزخانه وکیوم، که به برخی از آنها در بالا اشاره کردیم. استفاده از کابینت های وکیوم می‌تواند با مشکلات و معایبی نیز همراه باشد. البته این مشکلات با کمی دقت و ظرافت قابل پیشگیری است و ما در ادامه به برخی از این مشکلات رایج کابینت آشپزخانه وکیوم به همراه راه حل آنها اشاره می کنیم:

عدم امکان خوب پوشش دادن لایه پی وی سی در صورت ظریف بودن طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده

وقتی کنده کاری ها و طرح های برجسته یا فرورفته کابینت آشپزخانه وکیوم خیلی ظریف باشند، پوشش دادن لایه PVC سخت تر می شود. راه حل این مشکل این است که طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده (یا به اصطلاح CNC شده) را نسبتاً درشت در نظر بگیرید و از ظرافت بیش از حد طرح های برجسته و فرورفته خودداری نمایید.

افت شدید کیفیت در صورت استفاده از مواد متریال نامرغوب یا یک کابینت ساز غیرحرفه ای

این عیب البته خاص کابینت آشپزخانه وکیوم نیست اما در این کابینت خود را بیشتر نشان می دهد؛ به عبارت دیگر تاثیری که استفاده از متریال نامرغوب یا کابینت ساز آماتور و غیرحرفه ای در افت کیفیت کابینت می گذارد شاید در هیچ نوع کابینتی اینقدر نباشد. بنابراین باید در انتخاب کابینت ساز خود دقت کنید.
در صورتی که کابینت ساز برای مرحله پوشش PVC (مرحله وکیوم) کار را به یک کارگاه وکیوم با کیفیت پایین بدهد، یا از چسب نامرغوب برای همین مرحله وکیوم استفاده کند، یا از ورق PVC با جنس نامرغوب استفاده کند، یا در مرحله CNC دقت کافی به خرج ندهد، یا در مرحله برش دادن نهایی لایه PVC ظرافت و دقت کافی را به خرج ندهد از کیفیت و دوام کابینت آشپزخانه وکیوم به شدت کاسته خواهد شد.

حساسیت شدید به نور آفتاب و سایر منابع گرمازا

لایه PVC که روی کابینت آشپزخانه وکیوم پوشانده میشود ممکن است در برابر نور آفتاب و سایر منابع گرمازا همچون شعله گاز و بخار آب به مرور زمان تغییر رنگ بدهد یا اینکه چسبش به تدریج ضعیف بشود و اصطلاحاً خودش را ول کند. این تاثیر به ویژه در مورد چسب های نامرغوب سریعتر اتفاق می افتد و ممکن است باعث ول شدن روکش، باد کردن روکش و در کل خراب شدن کل کار بشود؛ بنابراین به این موضوع باید حتماً توجه کنید.

حساسیت نسبت به برخورد با اجسام نوک تیز

نقطه ضعف دیگر روکش PVC در کابینت آشپزخانه وکیوم این است که در برابر آسیب های ناشی از برخورد اجسام نوک تیز حساس هستند؛ بنابراین باید مراقب باشیم با اجسام برنده تماسی پیدا نکند وگرنه دردسر و هزینه بالایی را همراه دارد. به ویژه اینکه همانطور که در ادامه خواهیم گفت گاهی تعمیر کابینت وکیوم به دلیل سختی پیدا کردن مناسب در هنگام تعمیر، عملاً غیر ممکن می شود.

سخت پیدا کردن طرح مناسب در هنگام تعمیر

اگر بعد از مدتی بخشی از کابینت آشپزخانه وکیوم شما معیوب شد و تصمیم گرفتید تا آن را تعمیر نمایید باید بتوانید دقیقاً از همان طرح و دقیقاً با همان کد رنگ را در بازار پیدا کنید که این کار سختی است چون به دلایل فنی و غیرفنی طرح های جدید، تولیدکنندگان کابینت های وکیوم ممکن است دیگر دقیقاً آن مدل و یا آن کد رنگ خاص را تولید نکنند.

نیاز به نظافت بیشتر

با توجه به وجود طرح های زیاد بر روی سطح کابینت‌ های وکیوم؛ طبیعی است که این کابینت ها نیاز به فرآیند نظافت بیشتری نسبت به دیگر انواع کابینت‌ دارند. البته همچنانکه که در ادامه خواهیم گفت در صورتی که کابینت وکیوم از نوع هایگلاس باشد نظافت آنها نسبت به کابینت وکیوم کلاسیک راحت تر خواهد بود.

تنوع رنگی در کابینت آشپزخانه وکیوم

کابینت وکیوم دارای ظاهر بسیار زیبایی می باشد و این می تواند یک گزینه مناسب برای آن دسته از افرادی باشد که در خرید و نصب کابینت بسیار حساس می باشند. این نوع از کابینت در طرح های مختلفی در بازار موجود می باشد و شما می توانید با تنوع رنگی که این محصول دارد در کنار طرح های مختلف، ایده ال ترین نوع کابینت را برای منزل خود راه اندازی کنید .

ویژگی‌های کابینت وکیوم چیست؟

نسل سوم کابینت‌هایی که در حال حاضر به نام کابینت وکیوم از آن یاد می‌شود تکنولوژی منحصر به فرد و بسیار کاربردی دارد. از مزایای تکنولوژی روکش وکیوم می‌توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر هرگونه آسیب، زیبایی بی نظیر، مقاوم در برابر رطوبت و یک دست بودن آن اشاره داشت.
درباره مواد اولیه‌ای که در مدل کابینت وکیوم استفاده می‌شود  به ورق MDF برای ساخت بدن، یک لایه PVC که با حرارت به سطح می‌چسبد و موجب درخشش می‌شود و استفاده از تکنولوژی وکیوم سازی که به کمک فشار به خلا و چسب مخصوص انجام می‌شود، می‌توان اشاره کرد.
یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدل کابینت این است که شما می‌توانید از طرح‌های بسیار متنوعی برای قاب دور در، طرح، بافت و یا نقش به کار رفته روی روکش چوب انتخاب کنید و این موضوع درباره مدل ممبران یا سر ستون‌های تزیینی کابینت نیز صدق می‌کند. همین موضوع سبب شده تا دست مشتری برای انتخاب مدل کابینت وکیوم نسب به فضایی که در اختیار دارد و سلیقه‌ای که می‌خواهد به خرج دهد کاملا باز باشد.

مدل‌های کابینت وکیوم هایگلاس

یکی از انواع کابینت وکیوم که محبوبیت بسیار زیادی دارد و جلوه زیادی به آشپزخانه می‌دهد مدل وکیوم هایگلاس است که معمولا به رنگ سفید طراحی می‌شود. در این مدل کابینت به طور مستقیم لایه روکش مانندی از جنس پلکسی گلاس بر روی MDF کشیده می‌شود که براقیت و درخشندگی بسیار خاصی دارد. مدل کابینت وکیوم هایگلاس به علت شفافیت و درخشش بسیار خوبی که دارد چه برای آشپزخانه‌های کوچک و چه بزرگ انتخاب بسیار مناسبی است زیرا محیط را دلباز و زیبا جلوه می‌دهد. رنگ سفید این مدل کابینت نیز این امکان را به فرد می‌دهد تا با هر دکوراسیون رنگی دیگری آن را ترکیب کند.
رنگ سفید در کابینت وکیوم این اجازه را می‌دهد تا تزیینات و حکاکی‌های روی کابینت خودنمایی کند و از طرفی محیط را بزرگتر جلوه می‌دهد.
پیشنهاد من: اگر به دنبال خلق یک دکوراسیون لوکس کلاسیک و سلطنتی برای آشپزخانه خود هستید پیشنهاد می‌دهم رنگ سفید کابینت را با یراق‌آلات طلایی رنگ ترکیب کنید تا آشپزخانه شما بسیار لوکس و خاص جلوه کند.

آشپزخانه خاص و منحصر به فرد با کابینت وکیوم سیاه

یکی از رنگ‌هایی که شاید افراد کمتری به دنبال آن بروند، رنگ سیاه است. برخی گمان می‌کنند رنگ سیاه فضا را تیره و غمگین می‌کند اما این طور نیست. رنگ سیاه نشانه‌ای از قدرت در دکوراسیون داخلی است. اگر به دنبال طرحی خاص و منحصر به فرد هستید رنگ سیاه می‌تواند آشپزخانه منحصر به فردی برای شما به وجود آورد. در کنار رنگ سیاه کابینت می‌تواند برخی از حکاکی‌های روی بدنه را به رنگ چوب یا رنگ‌های دیگر نیز انتخاب کنید تا حالت یکنواخت به خود نگیرد.
ترکیب چوب با رنگ سیاه در کابینت‌های آشپزخانه، احساس گرمای بیشتری را در فضا ایجاد می‌کند.

ترکیب سنگ و کابینت وکیوم در آشپزخانه

اگر به دنبال یک دیزاین کلاسیک بسیار زیبا برای خانه خود هستید می‌توانید از کابینت وکیوم( ممبران) برای خانه خود استفاده کنید و آن را با متریال سنگ تلفیق کنید. برای استفاده از سنگ در این مدل آشپزخانه می‌توانید کف را سنگی انتخاب کنید یا فضای بین کابینت‌های بالا و پایین را با سنگ براق کار کنید تا جلوه بیشتری به آشپزخانه خود دهید.
اگر می‌خواهید درخشش و براقیت آشپزخانه شما دوچندان شود و نیاز به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه خود دارید، کاربرد سنگ در کنار کابینت‌های وکیوم براق می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

آشپزخانه جزیره وکیوم

جزیره یک انتخاب بسیار خوب برای داشتن یک آشپزخانه به سبک کلاسیک است. جزیره ممبران (وکیوم) فضای بسیار لوکسی در آشپزخانه ایجاد می‌کند و از طرفی کاربرد بسیاری در آشپزخانه نیز دارد. اگر می‌خواهید تجربه داشتن یک آشپزخانه لوکس را داشته باشید، جزیره می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
انتخاب جزیره برای آشپزخانه علاوه بر مزایای کاربردی که دارد فضای آشپزخانه را نیز بزرگتر نشان می‌دهد و شما می‌توانید کابینت‌های بسیاری بر روی جزیره طراحی کنید و همچنین جزیره برای آشپزخانه کلاسیک با کابینت وکیوم بسیار ایده‌آل است.

توجه به 4 نکته طلایی قبل از خرید و ساخت کابینت وکیوم

پس از آشنایی کامل با کابینت وکیوم حتما هنگام خرید کابینت وکیوم علاوه بر دقت بر مزایا و معایب کابینت وکیوم به این 4 نکته طلایی توجه کنید:
1.     انتخاب کابینت ساز با تجربه و مطمئن
2.     طرح‌های انتخابی طوری نباشد که از نظر فنی مشکل ایجاد شود
3.     متریال‌های مورد استفاده از جنس مرغوب انتخاب شود، مثل چسب، ورق پی وی سی و غیره
4.     معایب کابینت وکیوم را قبل از انتخاب این نوع کابینت به خوبی بشناسید.

ایده های طراحی فوق العاده مدل کابینت وکیوم

مدل های کابینت وکیوم

اگر چه بیشتر افراد سبک مدرن را برای طراحی آشپزخانه می پسندند و از آن استقبال می کنند اما عده ای نیز به دیزاین کلاسیک آشپزخانه علاقه نشان می دهند و تمایل به پیاده سازی طرح های کلاسیک در آن دارند. طراحی آشپزخانه نسبت به سایر نقاط منزل حساس تر است و از این رو باید نکات مهمی برای طراحی آن در نظر گرفته شود. بسیاری از ایده های مصرفی در محیط داخلی آشپزخانه سلیقه ای است. به عنوان مثال هیچ رنگ خاصی برای دیوار آشپزخانه پیش بینی نشده است. مدل کابینت نیز سلیقه ای است اما بهتر است هماهنگ با نوع معماری و بافت آشپزخانه انتخاب شود. در این صورت با ورود به آشپزخانه موجی از زیبایی و هارمونی در مقابل دیدگان شما پدیدار می شود. انواع مدل کابینت وکیوم امروزه دارای طرفدران بی شماری در علاقه مندان به آشپزخانه های سلطنتی و کلاسیک می باشد.

طرح های کابینت وکیوم

طرح های کابینت وکیوم بسیار متنوع هستند. برای اینکه در بین طرح های کابینت وکیوم دچار سردرگمی نشوید پیش از هر چیز به مدل دکوراسیون منزل خود توجه کنید.

اگر دکوراسیون منزل شما سبک کلاسیک است طرح کابینت وکیوم خود را از بین طرح های سنتی و کلاسیک انتخاب کنید. اگر سبک کلی دکوراسیون شما به سمت مدرن می رود باز هم این شانس را دارید که طرح و رنگ کابینت وکیوم خود را از بین طرح های جدید و مدرن انتخاب کنید.

اجزای طرح کابینت وکیوم

طرح کابینت وکیوم جدید شامل قسمت های مختلفی از کابینت است. شما فقط درب کابینت وکیوم را برای طراحی ندارید. بلکه قسمت های مختلفی چون تاج و جزیره و پاخور و قرنیز و زیرچراغی هستند که به شما امکان ساخت یک کابینت کلاسیک باشکوه با جزئیات زیبا می دهند. در کابینت کلاسیک، به همه جزئیات اهمیت داده شده و قابلیت طراحی و حکاکی دارند. در ادامه مطلب با این قسمت های کابینت آشنا شوید.

درب کابینت وکیوم

مهم ترین بخش هر کابینت درب آن است که طراحی آن نقش بسزایی در جلوه نهایی کابینت آشپزخانه ایفا می کند. معمولا طرح بقیه قسمت های کابینت وابسته به طرح درب کابینت وکیوم است.

تاج کابینت وکیوم

قسمت های بالای کابینت های دیواری در آشپزخانه با تاج کابینت پوشیده می شوند. این تاج ها در طرح های مختلفی ساخته و عرضه می شوند. تاج کابینت وکیوم زیبایی کابینت را دوچندان می کند و به طرح کابینت وکیوم نظم می بخشد.

کابینت های وکیوم کلاسیک، با ستون و سرستون هایی که دارند نمای ساختمان ها و معابد قدیمی ایران و روم باستان را تداعی می کنند. انواع تاج کابینت وکیوم و سرستون های حکاکی شده به آشپزخانه شما جلوه ای شیک و سنگین می دهند.

مدل کابینت وکیوم کلاسیک

اگر عاشق دکوراسیون تجملاتی و اشرافی هستید کابینت وکیوم کلاسیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. کابینت وکیوم کلاسیک جلوه ای از ظرافت و هنر اصیل ایرانی به آشپزخانه شما می دهد. طرح های اصیل ایرانی را انتخاب کنید و آشپزخانه خود را شیک و ایرانی بسازید.

کابینت رومی وکیوم

کابینت کلاسیک دارای نقش و نگارهای قدیمی و متنوعی است. بعضی از این نقش و نگارها پیشینه ایرانی دارند و نماینده هنر اصیل و زیبای ایران باستان هستند. بعضی از طرح های قدیمی و کلاسیک، طرح های رومی هستند که متعلق به روم باستان می باشند. برای همین گاهی از کابینت وکیوم کلاسیک به عنوان کابینت رومی وکیوم هم یاد می کنند.
کابینت رومی وکیوم شده نقش های برجسته رومی دارند. تاج کابینت رومی شبیه تاج ستون های ساختمان های روم باستان است. یا طرح دستگیره آنها از طرح های رومی گرفته شده است. برای همین کابینت رومی وکیوم هم بین ایرانیان طرفدار دارد.
در اغلب موارد تفاوت ظاهری چندانی بین کابینت رومی وکیوم و کابینت کلاسیک وکیوم وجود ندارد. و بعضی افراد یا فروشندگان هر دو مدل کابینت را به نام کابینت رومی وکیوم می خوانند.

خصوصیات کابینت وکیوم کلاسیک

کابینت های کلاسیک طرح های کلاسیک و تجملی دارند.
در کابینت های کلاسیک از کمدها و ویترین های بلند استفاده می شود.
سادگی در طراحی کابینت های کلاسیک جایی ندارد.
دستگیره ها و ابزار کابینت های کلاسیک طرح های کار شده و خاص دارند.
در کابینت های کلاسیک برای هود یک جایگاه ویژه با ستون و سرستون طراحی می شود.
رنگ های کابینت های کلاسیک مات و خنثی هستند.
کابینت های کلاسیک دارای ستون و سرستون یا تاج با طرح های کلاسیک هماهنگ با درب ها هستند.
کابینت های کلاسیک آشپزخانه را کاملا تجملی و اشرافی می کنند و جلوه ای خیره کننده دارند.

مدل کابینت وکیوم مدرن

اگر از آن دسته از افرادی هستید که طرح های جدید و مدرن را برای منزل خود می پسندند می توانید از مزایای کابینت های وکیوم با طرح مدرن استفاده کنید. مدل کابینت وکیوم جدید و ساده با انتخاب طرح های ساده به دست می آید. برای داشتن مدل کابینت وکیوم جدید، می توانید روکش آن را از بین رنگ های متفاوت و مدرن یا ترکیب رنگ خنثی و رنگ های گرم انتخاب کنید. مدل کابینت وکیوم جدید می تواند مدل کابینت وکیوم هایگلاس و براق یا مات باشد.

مدل کابینت وکیوم هایگلاس

جنس مغزی کابینت های وکیوم MDF خام است. برای اینکه نفوذ آب ام دی اف را خراب می کرد در مدل کابینت وکیوم جدید، روی آن را با نوعی پلاستیک فشرده به نام PVC وکیوم می کنند. این پوشش می تواند مات یا براق باشد. اگر پوشش کابینت وکیوم از نوع براق باشد، آن را کابینت وکیوم هایگلاس می نامند. مدل کابینت وکیوم هایگلاس روکشی از جنس پلکسی گلاس دارد. این روکش به علت درخشندگی و شفافیتی که دارد قابلیت انعکاس نور پیدا می کند. مدل کابینت وکیوم هایگلاس فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهد.

مدل کابینت وکیوم جدید

کابینت وکیوم جدید

از آنجا که کابینت های وکیوم به ما امکان حکاکی نقش های ریز و درشت را می دهد معمولا کابینت های وکیوم را از مدل کلاسیک می سازند. اما همانطور که گفته شد امکان ساختن کابینت مدرن و کلاسیک، ایرانی و رومی در رنگ های مختلف وجود دارد. سلیقه و خواست مشتری و هارمونی رنگ کلی دکوراسیون منزل او تعیین کننده مدل و رنگ کابینت می باشد. بنابراین برای انتخاب مدل کابینت وکیوم جدید، کلاسیک و مدرن تفاوتی ندارد و شما می توانید مدل کابینت آشپزخانه وکیوم خود را طبق سلیقه و خلاقیت خود انتخاب کرده و به دست سازنده بسپارید.

تاثیر نورپردازی در مدل کابینت آشپزخانه وکیوم

اگر کابینت وکیوم به خصوص از مدل کلاسیک را برای آشپزخانه خود انتخاب کردید، باید به این نکته توجه کنید که جلوه کابینت کلاسیک تا حد زیادی بستگی به نورپردازی صحیح آشپزخانه دارد. از چراغ های سقفی و دیواری و هالوژن ها در آشپزخانه استفاده کنید تا اصالت و زیبایی کابینت های کلاسیک شما خود را بیشتر نشان دهد. به خصوص اگر کابینت وکیوم قهوه ای و رنگ های تیره را در آشپزخانه خود نصب کردید حتما نورپردازی مناسب را انجام دهید.