کابینت فرامید چیست و چه تفاوتی با کابینت های دیگر دارد؟

0
عناوین مهم
 تفاوت کابینت فرامید با کابینت ام دی اف 
 مزایای کابینت فرامید
 معایب کابینت فرامید

کابینت فرامید


نام اصلی این برند از ترکیب دو اسم فرید و امید تشکیل شده ولی به دلیل نگارش فارسی آن را به صورت فرامید خوانده می شود. این شرکت ایرانی توانسته با تولید این ورق ام دی اف توجه بخشی از بازار ایران را به خود جلب نماید دلیل آن استفاده از روکش های ایتالیایی است با مغز ام دی اف واناچای تایوان. شرکت فرامید اقدام به استفاده از روکش های ایتالیایی که دقیقاً کپی ورق های کلیاف ساخت ایتالیا است نموده، خاصیت ورق های کلیاف ایتالیا برجستگی روی سطح ورق و زیبایی قابل توجه آن است ولی به علت قیمت بالای ورق کلیاف زیاد مورد توجه و استفاده همه مشتریان قرار نگرفت ولی شرکت فرامید توانسته این ورق ام دی اف را در ایران با قیمتی پایین تر عرضه کند و توجه بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان را به خود جلب نماید.
زیبایی، مشابهت به ورق کلیاف، قیمت پایین تر، تنوع رنگی و کیفیت خوب آن از مزایای این ورق می باشد. ابعاد ورق ام دی اف فرامید 2.80 در 1.22 متر است.

بسیاری شیفته دکوراسیون ایتالیایی هستند. دکوراسیون چوبی، با سطحی برجسته، شاید برای خیلی‌ها جذاب باشد، اما هزینه بالایی هم دارد. این هزینه بالا مانع آن است که بسیاری به مراد دلشان برسند. با ورود محصولات فرامید به بازار شیفتگان دکوراسیون داخلی به سبک ایتالیایی، به محصول موردعلاقه‌شان با هزینه بسیار پایین‌تری رسیدند. بنابراین اگر شیفته دکوراسیون مدرن چوبی به سبک ایتالیایی برای خانه و آشپزخانه خود هستید نیازی نیست به فکر هزینه آن باشید. فرامید می‌تواند جایگزین خوبی برای این محصولات باشند. افرادی هم که برند برایشان پراهمیت است، چاره‌ای جز انتخاب کابینت ایتالیایی اصل ندارند. شاید استفاده از انواع دیگر ام دی اف حس و حال کابینت آشپزخانه را برای شما ایجاد نکند، چراکه سطح چوب برآمدگی‌هایی دارد که در کابینت ملامینه، های گلاس یا ممبران وجود ندارد. این زبری و برآمدگی در کابینت فرامید وجود دارد و دقیقاً ظاهری همچون چوب‌ را به شما می‌دهد. ناگفته نماند که یک نوع کابینت چوبی هم داریم که سطح زبری ندارد و کاملاً سمباده کاری شده و رنگ شده است. ظاهر این کابینت‌ها را می‌توان با استفاده از انواع کابینت ممبران تداعی کرد.


کابینت فرامید چیست؟

کابینت فرامید
تخصص کار ما محصولات ام دی افی است. فرامید هم نوعی از ورق‌های ام دی اف است. تفاوت فرامید با دیگر محصولات ام دی افی تنها در نوع روکش آن است. ممکن است تفاوت اندکی در چگالی ورق ام دی اف خام وجود داشته باشد، اما اصلی‌ترین تفاوت در نوع روکش است. سعی شده که روکش مورداستفاده در کابینت فرامید، ظاهر این کابینت را همچون ظاهر یک نوع برند ایتالیایی به نام هایکلیاف درآورد. البته که شرکت فرامید در انجام این کار موفق بوده است. کابینت فرامید زیر مجموعه کابینت آشپزخانه مدرن است. 
روکش ایتالیایی مورداستفاده در کابینت فرامید، ظاهری همچون چوب با سطحی زبر و برجسته فراهم آورده است. برجستگی سطح کابینت فرامید به‌اندازه‌ای است که با لمس سطح کابینت قابل‌تشخیص است. سطح کابینت فرامید مات است و انعکاس نور بالایی از خود نشان نمی‌دهد. کابینت فرامید نسبت به کابینت های گلاس آسیب‌پذیری پایین‌تری نسبت به خط و خش و آلودگی دارد.

 

تفاوت کابینت فرامید با کابینت ام دی اف 


هر دو این کابینت ها مغز درب و نما های آنها یکی بوده و همان متریال مدیوم دانسیته فیبر میباشد و از نظر کیفیت و ضخامت و همچنین چگالی یکسان میباشند و در طرح و رنگ های روکش هایی که بر روی آنها بصورت ملامینه اجرا شده تنوع و تفاوت وجود دارد که این موضوع در همه برند های تولید کننده ام دی اف معمولی هم صدق میکند و هر برندی تا حدودی رنگ و طرح های مختص خود را دارد ولی در طرح و رنگ های فرامید بیشتر از طرح چوب و گره های طبیعی درختان مشاهده میشود زیرا برجستگی ها الهام گرفته از تنش های روی چوب درختان و ناهمواری های طبیعی آنها بوده و اصطلاحا رنگ های گرم با اثر بخشی مثبت را دارا میباشد و تفاوت اصلی کابینت های فرامید با کابینت های ام دی اف روکش ملامینه در برجستگی و ناهمواری های روی سطح درب و نما های کابینت میباشد که این برجستگی ها و حجم ها حدود ۲ میلیمتر بوده و همین مقدار سبب شده که کابینت های ساخته شده با فرامید طبیعی تر و زیباتر به نظر آیند که ایجاد این فرم و حالت در ورق های فرامید نیازمند تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته بوده و به همین دلیل هزینه تمام شده کابینت های فرامید از دیگر کابینت های ام دی اف روکش ملامینه بالاتر میباشد که با توجه به زیبایی آن میتوان گفت توجیه پذیر است و میتوانید در صورت همخوانی با سلیقه تان ورق های فرامید را در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

شما می‌توانید با استفاده از کابینت فرامید زیبایی کابینت کلیاف ایتالیایی را با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر به خانه خود بیاورید. مغز ام دی اف استفاده‌شده در کابینت فرامید از نوع واناچایی تایوان است. 


مزایا و معایب کابینت فرامید


هر محصولی نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد کابینت فرامید هم از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کابینت فرامید پرداخته خواهد شد.


مزایای کابینت فرامید عبارت‌اند از:

مزایای کابینت فرامید


زیبایی به سبک کابینت ایتالیایی


همان‌طور که در بالا اشاره شد، کابینت فرامید دقیقاً مشابه نوعی کابینت ایتالیایی است. اما قیمت کابینت فرامید کجا و قیمت کابینت ایتالیایی کلیاف کجا. شما با انتخاب کابینت فرامید می‌توانید زیبایی کابینت ایتالیایی کلیاف را با قیمتی بسیار پایین‌تر به منزل خود بیاورید.


مقاومت در برابر خط و خش


سطح مات و زبر کابینت فرامید مقاومت این نوع کابینت‌ها را در برابر خط و خش بسیار بالا می‌برد. برخلاف کابینت های گلاس که مقاومت بسیار پایینی نسبت به خط و خش دارد کابینت فرامید نسبت به خط و خش بسیار مقاوم است. البته که کابینت فرامید ضد خط و خش نیست، اما سطح آن به شکلی است که خیلی خش‌پذیر نیست و علاوه بر آن سطح آن به دلیل براق نبودن خط و خش را کمتر نمایان می‌کند.


عدم نمایش آلودگی سطحی


علاوه بر موارد ذکرشده، کابینت فرامید به دلیل سطح ماتی که دارد بازتاب نور زیادی از سطح آن شکل نمی‌گیرد. البته که نبود بازتاب نور موجب به وجود آمدن معایبی نیز در این کابینت‌ها می‌شود، اما وجود سطح مات آلودگی سطحی را کمتر نمایان می‌کند.


تنوع در طرح و رنگ


مدت زیادی نیست که کابینت فرامید وارد بازار شده است. بااین‌حال کابینت فرامید در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار عرضه می‌شوند. بنابراین محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ موردنظر نخواهید داشت.


مقاومت در برابر رطوبت و حرارت


روکش‌های فرامید مقاومت ورق‌های ام دی اف را در برابر حرارت و رطوبت تا حدودی بالا می‌برد. البته که مقاومت کابینت فرامید در برابر رطوبت و حرارت به‌قدری نیست که بتوان گفت این کابینت‌ها ضد آب و غیرقابل اشتعال هستند. بنابراین در حفظ و نگه‌داری کابینت فرامید در برابر حرارت و رطوبت باید دقت کنید تا کابینت آشپزخانه شما آسیب نبیند.


همچنین معایب کابینت فرامید عبارت‌اند از:

معایب کابینت فرامید


سطحی مات


سطح مات کابینت فرامید علاوه بر مزایایی که ایجاد می‌کند موجب به وجود آمدن معایبی نیز می‌شود. سطح مات برای کابینت آشپزخانه کوچک مناسب نیست. چراکه به دلیل عدم وجود خاصی بازتاب نور فضای آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. البته که سطح مات به‌خودی‌خود یک ویژگی منفی برای کابینت آشپزخانه به شمار نمی‌آید اما برای آشپزخانه‌های کوچک می‌تواند انتخاب مناسبی نباشد.