کابینت ممبران 2018-2019-2020-1398

0

طراحی کابینت ممبران جذاب سال ۲۰۱۸

با کاهش فضاهای خانه‌های جمع‌وجور، آشپزخانه‌هایی با طراحی کابینت ممبران که دارای قسمت‌بندی‌های کوچک هستند، امروزه رایج‌تر شده‌اند !
آشپزخانه‌های مدولار (دارای قسمت‌بندی‌های کوچک ) به‌طور مؤثر از فضا استفاده می‌کنند، مکان‌های ذخیره‌سازی را با حداقل طراحی به حداکثر رسانده ، درحالی‌که به خانه‌ها نگاه مرسوم و متداول می‌دهد. اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را دوباره بسازید یا یک‌خانه جدید بسازید، باید بدانید که روند چیست؟ بنابراین، در اینجا ما ۵ روند طراحی آشپزخانه که شما می‌توانید به خانه رویایی خود اضافه کنید را ارائه می‌دهیم .

چندین ایده جذاب و کاربردی برای طراحی کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران در واقع قطعات mdf  هستند که توسط دستگاه پرس وکیوم روکش شده اند.این کابینت ها با دستگاه cnc با طرحی که از قبل توسط نرم افزار شبیه سازی و طراحی می شود حکاکی می شوند.به همین دلیل تنوع طرح بسیاری از این درب ها در بازار موجود است.
رنگ بندی این محصولات نیز متنوع است و با هر سیلقه ای مطابقت دارد.در زیر ایده های محبوب برای زیبا ترن جلوه دادن محیط آشپزخانه مطرح شده است که به شما کمک میکند تا طراحی و چیدمان را بهتر انجام دهید.

۱٫ طرح جزیره :

اولین گام در لیست طرح‌های طراحی کابینت ممبران آشپزخانه طرح جزیره است. میز ناهار سنتی به یک جزیره صبحانه کاهش‌یافته است. یک جزیره برای هر کاری میتواند  مفید باشد، می‌تواند فضایی اضافی را برای تهیه وعده‌های غذایی فراهم کند، درحالی‌که جلوه بصری زیبا به آشپزخانه شما با هر سایزی ارائه می‌دهد. برای اضافه کردن یک نمایش کوچک به آشپزخانه خود، جزیره خود را بارنگ‌های تیره یا پر جنب‌وجوش در مقایسه با تمام آشپزخانه مدرن یا کلاسیک خودرنگ آمیزی کنید.
برعکس، اگر آشپزخانه شما رنگ تیره داشته باشد، می‌توانید رنگ‌های نرم مانند خاکستری و رنگ آبی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید آشپزی کنید، می‌توانید از قفسه‌های جزیره برای نمایش کتاب آشپزی خود استفاده کنید. قفسه‌های باز به همراه کتاب‌های رنگی، دید منحصربه‌فردی به فضا می‌دهند.
بااین‌حال، اگر شما عاشق کتاب نیستید، می‌توانید از جزیره آشپزخانه برای نمایش گلدان، قابلمه و دیگر اقلام تزئینی استفاده کنید. به‌علاوه، شما می‌توانید به فضای خود، تم خاصی برای اضافه کردن هماهنگی بدهید.
این جزیره ها اگر فضای شما کوچک باشد میتوانند به چرخ مجهز شوند و مثل یک دستیار در مواقع ضروری و هنگام پخت و پز برای داشتن فضای اضافی به کمک شما بیایند و پس از تمام شدن فعالیت ها به گوشه ای بروند
جزیره ها در آشپزخانه کوچک یا بزرگ در هر شرایطی به شما محیطی بیشتر برای پذیرایی، پخت و پز ، شست و شو و یا محلی بیشتر برای ذخیره وسایل می دهند . کار شما را بسیار آسان تر میکنند.

۲٫ طرح‌های رنگی :

مانند سال گذشته رنگ‌های پررنگ و رنگی همچنان به‌قاعده آشپزخانه مدولار ادامه خواهد داد. اگر شما قصد دارید کابینت خود را کاملاً تغییر دهید، به سمت رنگ‌های زیبا و جسورانه برای طراحی کابینت ممبران بروید. با این‌حال، اگر شما نمی‌خواهید در آشپزخانه مدولار خود تغییر جدی اضافه کنید، اضافه کردن یکرنگ ملایم گزینه‌ی خوبی برای شماست .
البته به این دقت داشته باشید انتخاب رنگ هایی تند و تیره ممکن است دل شما را بزند و بعد از مدتی از آن خسته شوید.اینکه سلیقه شما همیشه رنگ بنفش باشد این عالی است ولی به دلزدگی از آن هم فکر کنید.به هرحال انتخاب رنگ کابینت کاملا بسته به سلیقه شما دارد.
انتخاب رنگ های سفید و خاکستری همیشه محبوب است و گذر زمان در این انتخاب هیچ تاثیری ندارد. شما میتوانید رنگ های روشن را با کف چوبی یا کاشی های بین کابینت ها ترکیب کنید تا فضایی فوق العاده حاصل شود
رنگ کابینت شما تاثیر مستقیم برای طراحی منزل شما دارند زیرا این روزها معمولا آشپزخانه ها محیط های بسته ای ندارند و فضای هال و پذیرایی با آشپزخانه تلفیق شده است برای همین رنگ کابینت ها باید متناسب با هارمونی خانه باشد.

۳٫ کوارتز  :

پیشخوان‌های آشپزخانه به‌طور طبیعی همیشه از سنگ مرمر و گرانیت ساخته می‌شوند ، اما ۲۰۱۸ همه‌چیز از کوارتز است ، که از مواد ساختمانی ساخته دست بشر است. برخلاف همتای طبیعی یعنی سنگ ها، کوارتزها در رنگ‌های متنوع موجود است. همچنین، نگهداری آن آسان است و در آشپزخانه یک ظاهر درجه‌ یک را به ارمغان می‌آورد. برای اضافه کردن هماهنگی در آشپزخانه، می‌توانید ظرف‌شویی‌های کامپوزیتی را نصب کنید. که از موادی مشابه پیشخوان آشپزخانه شما ساخته‌شده است. این‌ یک ظاهر تمیز و یکنواخت فراهم می‌کند، و روند تمیز کردن را آسان می‌کند.
البته بسته به سلیقه شما انتخاب های دیگری برای کانتر شما وجود دارد مثل مسی، مرمر ، گرانیت،لمینت های پلاستیکی و غیره و حتی پیشخوان هایی از جنس چوب می توانند انتخاب شما برای کانتر آشپزخانه ممبران باشند. دقت کنید انتخاب رنگ و طرح این کانترها باید همخوان با فضا و رنگ بندی آشپزخانه شما باشد.

۴٫ ذخیره‌سازی در آشپزخانه :

ذخیره‌سازی در آشپزخانه هرگز نمی‌تواند از روند مراحل طراحی خارج شود. این‌یکی از جذاب ترین قسمتهای طراحی کابینت آشپزخانه است؛ زیرا فضای اضافی را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید کارد و چنگال و سایر اقلام لازم رادر یک فضایی با دسترسی آسان قرار دهید. برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر در آشپزخانه ، شما می‌توانید کابینت آشپزخانه را شخصا با توجه به سایز آشپزخانه طراحی کنید، نه‌تنها این کار فضا را به حداکثر می‌رساند، بلکه آشپزخانه شمارا به‌صورت منظم‌تر نیز خواهد کرد. اگر این کار هوشمندانه انجام شود، ذخیره‌سازی آشپزخانه باعث تقویت طراحی آشپزخانه خواهد شد.
کشوهای بزرگ و کوچک می تواند کمک شایانی به شما در فضاسازی کند. از میله های organizer برای قسمت بندی ظرف ها استفاده کنید. به جزیره خود قفسه و کشو اضافه کنید مخصوصا اگر جزیره شما فضایی برای پخت و پز است.کناره های کابینت را فراموش نکنید با یک طراحی ساده می توانید وسایل خود را در این قسمت ها جا بدهید.

۵٫ قفسه‌بندی باز برای جلوه دادن  بیشتر وسایل را در طراحی کابینت ممبران اجرا کنید :

آخرین گزینه در لیست ما از طراحی کابینت ممبران، قفسه‌های باز برای نمایش وسایل تزیینی یا حتی وسایل پر کاربرد است. درحالی‌که ذخیره‌سازی در آشپزخانه مهم است قفسه‌های باز حالتی آرام و کلاسیک به آشپزخانه شما می‌دهد . این کار به شما یک فضای اختصاصی برای نشان دادن مجموعه دلخواه خود ارائه می‌دهد. برای یک آشپزخانه جزیره‌ای بزرگ، ترکیبی از کابینت‌های بسته با قفسه‌های باز ایده آال است.
شلف ها و قفسه های باز تداعی طاقچه های خانه های قدیمی است که در طراحی های مدرن امروز با ظاهری آراسته تر و مرتب تر در آشپزخانه شما جای میگیرند.از مزایای این قفسه ها سهولت دسترسی به وسایل و صدالبته قیمت پایین آنها می باشد. شما برای ایجاد فضای بیشتر برای چیدمان وسایل خود می توانید در دیوارهای خالی اطراف سینک یا گاز از این shelf  ها استفاده نمایید.

مدل های کابینت ممبران جدید و شیک با طرح های به روز

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های  CNCکار بر روی وسایل سخت مانند چوب و فلز و … راحت تر از گذشته شده است. ممبران محصولی جدید حاصل از حکاکی این دستگاه بر روی ام دی اف است. در این مطلب با طرح های کاربردی شیک و جدید کابینت ممبران آشنا می شویم.

طرح های کاربردی از مدل کابینت ممبران شیک و جدید

کابینت ممبران 2018

مدل کابینت ممبران از جمله جدیدترین مدل های کابینت کلاسیک است که با استفاده از حکاکی دستگاه CNC روی MDF ساخته می شود. این حکاکی ها در طرح ها و با ایده های مختلفی انجام می شود. سپس با استفاده از روکش های متنوع و ضد آب پی وی سی بصورت یک پارچه وکیوم می شود. نتیجه این تلاش ها, مدل های متنوع کابینت ممبران است که برای انواع آشپزخانه های مدرن و شیک مناسب است. 

جدیدترین کابینت های ممبران سفید

همان طور که مشاهده کردید, این کابینت ها در عین زیبایی بسیار مدرن و شیک هستند و برای دکوراسیون آشپزخانه ها می توان از آن ها استفاده کرد. به علاوه استحکام چوب ام دی اف, روکش های متنوع و ضد آب برای آن ها و قیمت ارزان تر این مدل کابینت ها باعث شده است کابینت ممبران با استقبال زیادی روبرو شود. این کابینت ها را می توان در اندازه های مختلفی تهیه نمود از این رو موجب استفاده بهینه از فضای آشپزخانه می شوند.

سبک های طراحی مناسب کابینت ممبران برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه

در واقع کابینت های ممبران کابینت هایی هستند که روی درب آن ها حکاکی هایی صورت گرفته است.کابینت های ممبران را میتوان نسل جدید کابینت های کلاسیک دانست.یعنی در واقع کابینت های ممبران  نسبت به کابینت های کلاسیکی که تزئینات آن ها دستی انجام میشد مقرون به صرفه تر هستند چرا که حکاکی های روی آن به وسیله دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت میگیرد.جالب است که بدانید کابینت های کلاسیک ممبران به اسم کابینت های سه بعدی نیز معروف هستند.
مهندسین برای پوشاندن سطح ام دی اف (MDF) از لایه هایی زیبا که عمدتا از جنس وینیل هستند ، استفاده می کنند که دارای مضراتی میباشند. این ترکیبات نیز با بخار شدن میتوانند موجبات آلودگی هوای خانه رافراهم کنند و اختلالات تنفسی خفیفی را در افراد و به خصوص در کودکان و سالمندان به وجود آورند که این مشکل در روکش ممبران تا حد زیادی برطرف شده است.
درب های کابینت ممبران میتوانند طرح های مختلفی چه از نظر نوع قاب های دور دربها و چه از نظر طرح و نقش و بافت خود روکش درب , داشته باشند , این خصیصه در مورد تاج بالای کابینت , ستون , سر ستون و غیره که از جنس ممبران هست نیز امکان پذیر است. پس مهترین ویژگی کابینت ممبران این است که دست مشتری کاملا باز است و او می تواند رنگ و طرح و بافت نما و درب , ستون , سر ستون و تاج کابینت را انتخاب و سپس , دقیقا همان ها برای مشتری تولید شود.
همان طور که گفته شد حکاکی ها و طرح های روی بدنه کابینت های کلاسیک ممبران می تواند به سلیقه شما کم و زیاد شود. در واقع انعطاف پذیر بودن کابینت های ممبران در برابر خواسته افراد یکی از مزیت های آن محسوب می شود.
کابینت های ممبران هم مانند هر نوع کابینت دیگری می توانند با انواع متریال و مواد و مصالح ترکیب شوند. به طور مثال ترکیب آن ها با شیشه ها می تواند برای شما کابینت های ویترینی ای را پدید بیاورند که بسیار هم شکیل و زیبا هستند , به کابینت های ممبران به دلیل زیبایی ظاهری شان می توان به عنوان عنصری برای تزیین دکوراسیون داخلی هم نگاه کرد. ترکیب این حکاکی ها با نورپردازی ها هم می تواند جالب و چشم نواز باشد.

دکوراسیون و کابینت ممبران مدرن و لوکس

دکوراسیون و کابینت آشپزخانه های مدرن در سالهای اخیر تغییرات بسیاری داشته اند . تغییراتی که روز به روز جذابیت و تنوع را در این بخش افزایش داده است.
چندسال پیش کابینت های چوبی جای کابینت های فلزی را گرفتند و به مرور طراحی دکوراسیون و اجرای کابینت های ام دی اف مات و براق گسترش یافت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های CNC, کار بر روی وسایل سخت مانند چوب و فلز و … راحت تر از گذشته شده است. ممبران محصولی جدید حاصل از حکاکی این دستگاه بر روی ام دی اف است.
این سبک در کشورهای اروپایی ملقب به سبک لاکچری یا همان مجلل است که  حکاکی ها در طرح ها و با ایده های مختلفی انجام می شود. سپس با استفاده از روکش های متنوع و ضد آب پی وی سی بصورت یک پارچه وکیوم می شود. 

مدل کابینت جدید ۲۰۱۸

همان طور که می دانید سبک کار در هر کشوری متفاوت می باشد ، فرضا در کشور ایتالیا بیشتر سبک کابینت مدرن همچون کابینت تمام استیل مورد پسند می باشد و یا در کشوری مانند انگلیس بیشتر سبک کابینت کلاسیک همچون کابینت تمام چوب طبیعی طرفدار بیشتری دارد. بر اساس آمار طراحی های که در وبسایت های Behance و Pinterest برای مدل جدید کابینت ۲۰۱۸ گرفته شده است اکثر افراد خارج از کشور مدل کابینت جدید ۲۰۱۸ خود را سبکی مدرن و از روکش های یکپارچه HPL طراحی نموده اند. طبق آماری که از اکثر برجسته ایرانی دریافت شده مدل کابینت جدید را به سبک کابینت کلاسیک طراحی نموده اند . نکته جالب در این طرح ها این مساله بود که اکثرا از رنگ های روشن استفاده شده بود و جلوه خاصی به فضا بخشیده بود.
برای مدل کابینت جدید کلاسیک می توان کابینت ممبران ، کابینت تمام چوب ، کابینت انزو را نام برد. مدل کابینت جدید ممبران همان MDF خام است که روی آن ابزار مورد نظر توسط دستگاه CNC اجرا شده و روی آن روکش PVC پرس وکیوم می گردد. همچنین می توان به جای روکش PVC ، روی این درب ها را رنگ پولیشی نموده کابینت انزو  نیز دقیقا مشابه کابینت ممبران همین مراحل را طی می کند با این تفاوت که ضخامت درب های این نوع کابینت بیشتر است و همیشه به رنگ سفید براق دیده می شود. 

از مدل کابینت جدید ۲۰۱۸ در سبک مدرن می توان کابینت روکش چرمی را نام برد . با مراجعه به صفحه مربوطه به این سبک کابینت مشاهده می فرمائید که تنوع رنگی و طرح فوق العاده زیبایی دارند. اجرای چرم برروی درب های کابینت ایده ای بسیار جدید و بروز می باشد گرچه در رنگ بندی کابینت های گلاس طرح هایی مشابه چرم مشاهده می شد اما در کابینت روکش چرمی دقیقا خود چرم بروی MDF اجرا شده است و جلوه بسیار زیبایی به آشپزخانه شما می بخشد. این سبک جزو جدیدترین کابینت آشپزخانه ها می باشد اما نکته حائز اهمیت این است که قیمت این نوع کار نیز در مقایسه با کابینت ممبران و یا انزو مقرون به صرفه تر می باشد.
اگر شما فضایی کوچک دارید باید دقت نمائید که برای کابینت آشپزخانه و یا به طور کلی برای دکوراسیون داخلی منزل خود از رنگ های روشن استفاده نمائید. مزیت رنگ روشن در دکوراسیون این است که علاوه بر بزرگ تر جلوه دادن فضا ، بازتاب نور بهتری دارد و فضا را دلبازتر می کند.
مبحث رنگ همیشه از دغدغه های کارفرمایان بوده است و سوالی است که همواره از کارشناسان ما پرسیده می شود که رنگ کابینت ۲۰۱۸ چه خواهد بود.
و پاسخ این سوال این است که بهترین رنگ برای فضای شما همخوانی رنگ با محیط می باشد. اگر قصد اجرای مدل جدید کابینت در منزل را دارید باید رنگ این مدل کابینت جدید با سایر فضا های منزل شما هماهنگ باشد. تطابق رنگ کابینت با کاشی ، کف ، پرده ها و یا حتی نزدیک ترین مبلمان به آشپزخانه باید مورد بررسی قرارگیرد.
انتخاب سبک هم به همین ترتیب است. و می بایست به سبک لوازم منزل دقت نمود. فرضا اگر شما مبلمان استیل در منزل دارید بهتر است از سبک کابینت های کلاسیک استفاده نمائید و یا اگر مبلمان راحتی و یا L دارید بهتر است از کابینت های مدرن استفاده کنید.
همچنین به نوع ابزار ها و گچبری ها ، آرک و … نیز در داخل واحد باید دقت نمود . معمولا ابزار های گچبری دار مربوط به سبک کلاسیک می شوند. سازه های کناف نیز جزو دسته سبک مدرن می باشند. همچنین سقف های آسمان نما را می توان در دو سبک مدرن و کلاسیک اجرا نمود.
کابینت رنگ تیره و علی الخصوص کابینت مشکی رنگ در سالهای اخیر جایگاه خاصی در دکوراسیون آشپزخانه به خود گرفته است. کابینت های مشکی اغلب با استفاده از ترکیب رنگ سفید یک هماهنگی و هارمونی جالبی را بوجود می آورند. البته باید توجه کرد که استفاده از کابینت مشکی محدودیت های خاص خود را دارد که اگر به آن دقت نگردد نه تنها باعث زیبایی منزل نمی شود بلکه ممکن است باعث دلگیر شدن بیش از حد منزل نیز گردد. بر فرض مثال اگر آشپزخانه کوچکی داشته باشید هرگز از کابینت تیره و بخصوص کابینت مشکی استفاده نکنید. در انتخاب کابینت مشکی دقت کافی را لحاظ نمایید و مطمئن شوید در صورتی که هارمونی خاصی بین دکوراسیون کل منزل با کابینت آشپزخانه مشکی ایجاد شده است یک دکوراسیون عالی و بی نظیر خواهید داشت.
کابینت های سفید در آشپزخانه می توانند زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون منزل دهند. اگر آشپزخانه کوچکی داشته باشید باید سعی کنید از کابینت سفید استفاده کنید، به این دلیل که کابینت سفید باعث بزرگتر دیده شدن فضا ها می شود. یکی از ویژگیهای شایان ذکر رنگ سفید امکان استفاده ترکیبی آن با هر رنگ تیره ای می باشد. مثلا شما می توانید در کابینت منزل خود رنگ سفید را با رنگ مشکی ، بنفش ، قرمز ، سبز و … ترکیب کنید و قطعا نتیجه کار بسیار زیبا خواهد شد. و دلیل آن این است که رنگ سفید رنگ مادر است و با تمامی رنگ های دیگر همخوانی دارد.
اگر شما می خواهید فضایی منحصر به فرد داشته باشید هرگز نور پردازی را فراموش نکنید. امروزه نور پردازی ( لایتینگ ) از مهمترین مراحل در اجرای دکوراسیون می باشد. حتی رنگ نور پردازی نیز می بایست با مدل کابینت جدید شما همخوانی داشته باشد. رنگ های فانتزی همچون بنفش ، آبی ، سبز و یا قرمز مربوط به کابینت مدرن و رنگ نورهای سفید ، یخی ، آفتابی و انبه ای مربوط به کابینت های کلاسیک می باشند.
مدل کابینت جدید در یک نوع کار خلاصه نمی شود و باید به بند بند نکات دقت نمود تا در پایان نتیجه ای دلچسب داشته باشید. تطابق تمامی این مسائل به ظاهر ساده بوده اما در واقع باید تمامی نکات قبل از اجرا کارشناسی گردد
کابینت ممبران یکی از انواع کابینت مدرن می باشد که در سالهای گذشته ملاک طراحی داخلی بسیاری از منازل شده است. با توجه به اینکه دکوراسیون داخلی منازل ما ایرانی ها نیز رفته رفته به سمت دکوراسیون شرقی و نوین و گاها جوان پسند نیز گفته میشود می رود به همین دلیل کابینت مدرن یکی از انواع مورد توجه کابینت است. در واقع تعریف کاملی نمی توان از کابینت مدرن داشت ولی میتوان گفت ترکیب طراحی داخلی مدرن آشپزخانه با استفاده از کابینت هایی با رنگ و متریال مدرن یک آشپزخانه مدرن را بوجود می آورد. 
شاید به تنهایی عبارت کابینت آشپزخانه ایرانی معنای خاصی نداشته باشد، به این دلیل که ما در زمینه کابینت دارای سبک خاصی از طراحی آشپزخانه نیستیم که در دنیا به نام سبک کابینت ایرانی شناخته شده باشد ولی معمولا نیت از عبارت “کابینت آشپزخانه ایرانی” کابینت های اجرا شده در منازل ایرانی است که گاه مدرن ، گاه کلاسیک و گاه ترکیبی از مدرن و کلاسیک اجرا شده است. در آشپزخانه های ایرانی امروزه کابینت ام دی اف به علت قیمت مناسب آن رواج زیادی پیدا کرده است که در سالهای اخیر نیز های گلاس توانسته است جای خود را در این صنعت به صورت چشمگیری باز نماید.
کلمه MDF مخفف عبارت Medium-density fibreboard به معنای لغوی تخته فیبر با چگالی متوسط می باشد که جزو فراورده‌های چوبی محسوب می‌شود. دلیل اینکه MDF در صنعت کابینت سازی بسیار حائز اهمیت می باشد این است که ام‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان با انواع متریال روکش کرد. روکش‌های تزیینی، علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد MDF در فضاهایی مانند آشپزخانه کمک خواهد کرد. روکش ملامینه معمول ترین نوع روکش برای ام‌دی‌اف می باشد که در آن فرایند کاغذ نقش‌دار آغشته به چسب با حرارت و فشار پرِس به روی تخته چسبانده می‌شود. به همین دلیل کابینت های ام دی اف در انواع طرح و رنگ مختلف باعث زیبایی بسیاری از آشپزخانه ها شده است.
ورق های براق های گلاس یکی دیگر از انواع کابینت ها می باشند. عنوان این مدل در واقع از جنس آن الهام گرفته شده است. های گلاس نوعی MDF با روکشی از مشتقات پلاستیک به نام پلکسی گلاس می باشد. پلکسی گلاس همانند شیشه صاف و شفاف می باشد. ساختار این پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات است که ظاهر شبیه به شیشه دارد اما نسبت به شیشه سبکتر و خواص مکانیکی بالاتر می باشد. و همین شیشه ای بودن آن باعث براق و درخشنده شدن سطح کابینت می باشد ، به همین دلیل این نوع کابینت آشپزخانه، کابینت براق نیز نامیده می شود. های گلاس به دلیل همین ویژگی براق بودن که باعث درخشش آن و بازتاب نور به آن میشود نه تنها در روشنایی روز باعث شکیل تر دیده شدن آشپزخانه می شود بلکه در تاریکی شب نیز با نورپردازی مناسب و استفاده از ویژگی ساطع کنندگی نور باعث پدید آمدن دکوراسیونی بی نظیر در آشپزخانه می شود.

مدلهای برتر کابینت آشپزخانه MDF ایرانی 1398 و 2020

کابینت ممبران 2020

کابینت آشپزخانه نقش اساسی در نظم دهی و استفاده بهینه از فضا برای جایگذاری وسایل آشپزخانه دارد.
دو نکته در طراحی کابینت در فضای آشپزخانه حائز اهمیت است:
اولین نکته استفاده بهینه از فضا است و می بایست طراحی به شکلی باشد که فضا پرت نشود. چیدمان وسایل به درستی و بدون فضای پرتی درون کابینت جا شوند.
و نکته دوم داشتن سناریوی درست در تعبیه فضاهای مختلف است. وسایل مورد نیاز می بایست درست در جایی که لازم هستند تعبیه شوند. بطور مثال ادویه جات باید در نزدیک ترین فاصله به گاز باشند و یا مثلث کار در طراحی کابینت می بایست رعایت شود. داشتن یک سناریوی مناسب در طراحی فضای آشپزخانه و بالاخص کابینت ها باعث می شود کسی که داخل آشپزخانه کار می کند احساس راحتی و آرامش کند.
در طراحی کابینت های دو پله  ارتفاع بالاتر برای گذاشتن وسایل با سطح دسترسی کم و عمق مورد نیاز بیشتر مناسب است و قسمت پایین برای وسایل و ظروف دم دستی با عمق کمتر و دسترسی سریع تر است.
از فضاهای خالی و بلا استفاده کابینت ها نیز می توان برای تعبیه چراغ های خطی و دریچه هوا استفاده کرد. تهویه هوای آشپزخانه در طراحی های باز بسیار حائز اهمیت است.
وجود نور خطی یا نور مخفی در قسمت پاخور کابینت یا زیر یونیت های هوایی علاوه بر زیبایی در طول روز می تواند ایده ی بسیار خوبی برای تامین نور ملایم در شب باشد.
وجود پنجره در آشپزخانه تا حد امکان برای جلوگیری از رشد باکتری و استفاده از نور روز برای شستشو و طبخ مواد غذایی بسیار ضروری و لازم است.
بهتر است گاز را در جایی قرار دهیم که اطراف آن کابینت وجود نداشته باشد. گرما و حرارت آن در مجاورت چوب می تواند خطر آفرین باشد.
طراحی کابینت های آشپزخانه بدون دستگیره و یا با دستگیره های مخفی اگرچه معایبی جزئی دارد اما یکنواختی سطح روی دربها زیبا و چشم نواز است. نظافت و دستمال کشیدن روی آن نیز راحت تر است
ارتفاع هود بهتر است کمی بالاتر از سایر یونیت های هوایی باشد زیرا حرارت گاز می تواند باعث آسیب به آن بشود. همچنین ارتفاع گاز نیز در طراحی های جدید کمی پایین تر از سطح یونیت های زمینی است. زیرا تسلط در طبخ غذا در این سطح ارتفاعی بهتر و مناسب تر است.
ام دی اف های با روکش های آینه ای می تواند فضای کوچک آشپزخانه را چند برابر نشان بدهد.
طراحی کابینت آشپزخانه در فضاهای کوچک همیشه با محدودیت همراه است. موارد غیر ضروری در فضاهای کوچک می بایست حذف شوند.
استفاده از شلف در طراحی کابینت آشپزخانه بسیار زیبا و کاربردی است. برای دسترسی راحت و سریع برای وسایل پرکاربرد می توانید از اکسسوری های مناسب و کاربردی نیز در کابینت آشپزخانه متناسب با نیازتان استفاده کنید.
استفاده از نورپردازی های خطی یا نقطه ای فضای آشپزخانه را بسیار جذاب تر و زیباتر می کند.
فضاهای گوشه در کابینت ها همیشه پرت می شوند. بهتر است برای دسترسی آسان به فضاهای کنج دربهای کابینت را رو به روی هم قرار داد.
استفاده از لبه های منحنی به جای لبه های هندسی و تیز در طراحی کابینت بسیار زیباتر است و انعطاف بیشتری در چشم نوازی بیننده ایجاد می کند.

بهترین الگو برای مدل کابینت آشپزخانه جدید 2020 

همه میدانیم داشتن الگوهای مناسب و دیدن تصاویر مدل های کابینت های جدید و حتی قدیمی چقدر میتواند کمک کننده باشد. 
این را هم مد نظر داشته باشید که برای ساخت کابینت جدید در آشپزخانه منزلتان، الگوبرداری از کابینت های خارجی و مدل های دیگر هم هیچ ایرادی ندارد و میتواند کمک کننده باشد.

مدل های کابینت آشپزخانه جدید 2020

همانطور که میدانید مدل کابینت آشپزخانه جدید میتواند از هر نوعی باشد: ام دی اف، های گلاس، چوبی، ممبران (وکیوم) و غیره.شما تصمیم گرفتید که مدل کابینت جدید آشپزخانه تان چگونه باشد؟
تصمیم راحتی نیست اما خیلی هم سخت نیست. اول از همه باید طرح ها و مدل های کابینت های مختلف را ببینیم. شاید اگر مزایا و معایب هر کدام از انواع کابینت را هم بدانیم راحت تر تصمیم بگیریم.
در فضای مجازی خیلی از تصاویر کابینت ها از نمونه های خارجی الگوبرداری می شود و کار بدی هم نیست و میتواند برای الگو برداری ما خوب باشد. 

مدل های کابینت آشپزخانه عروس 2019

کابینت ممبران 1398

کابینت مهمترین عنصر در آشپزخانه است و دکوراسیون اشپزخانه را تکمیل می کند، امروزه مدل های کابینت در انواع مختلف و متنوعی تولید می شوند که در انوع جنس ام دی اف، های گلاس و ممبران تولید می شوند و بسیار زیبا هستند.
کابینت های آشپزخانه در انواع مات و براق در رنگ های مختلفی وجود دارند که مناسب برای آشپزخانه عروس هستند.


مدل های کابینت آشپزخانه عروس شیک


تنوع مدل های کابینت در بازار بسیار زیاد است که ممکن است با مشاهده آنها سردرگم شوید و انتخاب آن برای شما سخت باشد، بهتر است اول تصمیم بگیرید که می خواهید کابینت آشپزخانه شما مات باشد یا براق و سپس رنگ و جزییات را انتخاب کنید.

جدیدترین طرح کابینت ممبران2019

طرح جذاب کابینت  2020

کابینت ممبران 2019

کابینت ممبران شیک 2020

کابینت ممبران مدل 2018

کابینت وکیوم 1398

کابینت گردویی 2020