رنگ بندی کابینت ام دی اف

0

بهترین رنگ کابینت ام دی اف | رنگ بندی کابینت ام دی اف

اکثر افراد رنگ سفید را دوست دارند، ما نیز از این مطلب آگاهیم. چراکه رنگ سفید نشانه پاکی، سادگی و مرتب بودن است. ما قصد داریم تا در این مطلب به شما بگوییم که با تغییر و انتخاب بهترین رنگ کابینت می توانید دکوراسیون قبلی و خسته کننده آشپزخانه تان را زیباتر کنید. بنابراین می توانید با انتخاب یک رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه تان بخشی را روشن تر نموده و یا با استفاده از یک کابینت جزیره ای فضای دکوراسیون آشپزخانه تان را کاملا دگرگون نمایید. همچنین قادر خواهید بود با ترکیب دو نوع رنگ بهترین رنگ کابینت آشپزخانه را ایجاد نمایید. بهتر است که از رنگ سفید بگذریم و در ادامه مطلب با چند ترکیب رنگ بسیار شیک و زیبا برای کابینت آشپزخانه در خدمت شما باشیم.

جدیدترین رنگ کابینت ام دی اف

درحال حاضر بهترین و محبوب ترین رنگ ها‌ برای کابینت آشپزخانه ام دی اف درهمه جای‌دنیا و حتی‌ ایران ، کابینت ام دی اف سفید و البته، رنگ های‌روشن است. البته‌ که رنگ های‌ خنثی نیز به‌تازگی در خانواده های جوان محبوب شده‌ است. رنگ خاکستری یک رنگ دوست‌داشتنی اما خنثی‌ است که‌شما میتوانید با دیگر رنگ آن‌را ادغام کرده‌ و فضای منزل خود را فوق العاده‌تر کنید. رنگ سفید فضایی روشن ، بزرگ‌و گرم را به‌شما هدیه میدهد. از کاشی های رنگی برای‌تعادل رنگ استفاده‌کنید. قفسه های‌ باز چوبی دریک فضای کاملا سفید بسیار چشم نواز و جذاب میباشد، پس‌ از روتین‌ها پیروی نکنید. بر اساس سلیقه‌خود آشپزخانه را تکمیل‌کنید.

برای مشاهده مدل های دستگیره کابینت کلیک کنید.

کابینت ام دی اف سفید مشکی

کابینت ام دی اف سفید مشکی در واقع یکی‌از محبوب ترین ایده‌های انتخاب رنگ کابینت است. ترکیبی رنگ خنثی سفید درکنار یک رنگ تند مانند مشکی تعادل رنگ خوبی‌ایجاد کرده‌ است. البته‌شما میتوانید رنگ های دیگر را نیز به‌صورت جزیی‌مانند گلدان یا وسایل کوچک‌به دکوراسیون آشپزخانه اضافه‌کنید. استفاده‌از وسایل آشپزخانه سفید یا مشکی نیز میتواند برای‌ تکمیل‌این طراحی ایده‌ خوبی‌ باشد.

 

🔔 حتما بخوانید: راهنمای جامع انتخاب بهترین مدل کابینت ام دی اف MDF

 

بهترین رنگ کابینت ام دی اف ترکیب رنگ قهوه ای

کابینت ام دی اف قهوه ای

در آشپزخانه هایی که دارای فضای بزرگی باشند و امکان نورپردازی داشته باشند، می توانید از ترکیب رنگ قهوه ای برای کابینت ام دی اف در آشپزخانه تان استفاده نمایید.

کابینت های ام دی اف که دارای رنگ های تیره مانند قهوه ای و یا مشکی هستند برای آشپزخانه های کوچک مناسب نمی باشند. زیرا باعث می شوند فضا کوچکتر از آنچه که هست بنظر بیاید.

حتی اگر آشپزخانه شما کوچک است و یا نور دهی در فضای آشپزخانه تان کم باشد باز هم توصیه می کنیم که از رنگ چوب برای کابینت ام دی اف استفاده نمایید چرا که خیلی زیباست و  از کابینت ام دی اف آشپزخانه خود لذت خواهید برد.

بهترین رنگ کابینت ام دی اف متناسب با دکوراسیون منزل

آشپزخانه، قلب یک خانه محسوب می شود چراکه خانم خانه، بیشترین زمان خود را در طی روز در آنجا سپری می کند. از این رو زیبایی و کارآمد بودن آشپزخانه تاثیر به سزایی در روحیه و راحتی اعضای خانواده خواهد داشت. همچنین طراحی و زیبایی آشپزخانه، تاثیر قابل توجهی در چیدمان و دکوراسیون منزل دارد. رنگ کابینت ها، مدل و طراحی های آن ها، می تواند نمای آشپزخانه و منزل را به کلی دگرگون و متحول سازد.
خوشبختانه در دنیای مدرن امروز، هر نوع و طرحی از کابینت که مد نظر و سلیقه شما باشد، به دست طرحان و سازندگان ساخته و تولید می شود. 

ام دی اف محبوب ترین متریال در آشپزخانه:

MDF  یکی از معمول ترین و در عین حال محبوب ترین متریال به کار رفته در کابینت آشپزخانه است.
ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می شود. این ضایعات، توسط دستگاه های مخصوص، خرد و یک اندازه می شوند و سپس روکش می شوند، که نام تجاری آنMDF   است. های گلاس و ممبران، از انواع پیشرفته تر MDF محسوب می شوند.
کابینت های ام دی اف، به راحتی با سایر عناصر و ملزومات دکوراسیون منزل هماهنگ می شوند، ازین رو بسیار مورد توجه طراحان داخلی ساختمان قرار دارند.

چرا در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باید دقت و توجه کافی داشت؟

کابینت های ام دی اف، تنوع رنگی بسیاری دارند. اگرچه دست شما در انتخاب رنگ بسیار باز است، اما باید توجه کنید که رنگ انتخابی شما متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد. دلایل زیر حساسیت رنگ کابینت ها را توجیه می کند:

•    رنگ و طرح کابینت ها، بر روی دکوراسیون منزل شما اثر گذارند.
•    رنگ کابینت اولین چیزی است که در بدو ورود به آشپزخانه، در نظر افراد جلب توجه می کند.
•    رنگ کابینت ها باید با رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، پارکت و سرامیک ها هم خوانی داشته باشد.
•    کابینت ها غالبا همه ی فضای دیوار آشپزخانه یا بیشتر آن را، به خود اختصاص می دهند.
•    رنگ کابینت ها، مکمل دکوراسیون و لوازم منزل هستند.

نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف :

میزان روشنایی و نور پردازی آشپزخانه:

در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف ، باید به نورپردازی و میزان روشنایی آشپزخانه دقت کافی داشته باشید. اگر میزان نور فضای آشپزخانه به حد کافی نیست از رنگ های روشن تر کابینت ام دی اف استفاده نمایید.
اگر تمایل دارید از کابینت های ام دی اف رنگ تیره در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نمایید، دقت نمایید که نورپردازی آشپزخانه شما به حد کافی باشد.

ابعاد آشپزخانه:

در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف ، به ابعاد آشپزخانه توجه کنید. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ های روشن تر استفاده نمایید تا فضای آشپزخانه شما دلباز تر به نظر برسد. سعی کنید در فضاهای کوچک از رنگ های تیره استفاد نکنید.  اگر به رنگ های تیره علاقه مند هستید، می توانید از رنگ های ترکیبی که تم روشن آن بیشتر باشد، استفاده نمایید.

نحوه تمیز کاری کابینت:

شاید در نظر اول، نحوه تمیز کاری کابینت در انتخاب رنگ آن چندان موثر نباشد. اما بدانید بعضی از رنگ های کابینت ام دی اف، بیشتر به مراقبت و تمیز کاری نیاز دارند. اگر محیط منزل شما پر رفت آمد است ، بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که لکه را به سهولت نشان نمی دهند.

کابینت ام دی اف کرم متمایل به زرد رنگ:

رنگ کرم مایل به زرد، در انتخاب کابینت می تواند حس مدرن بودن را به منزل شما القا نماید. علاوه بر آن رنگ زرد، محرک اشتهاست پس گزینه خوبی برای آشپزخانه است.
رنگ کرم با تم زرد برای انواع آَشپزخانه های کوچک و بزرگ توصیه می شود و به دلیل بازتاب نور مناسبی که دارد برای فضاهایی با نور کم مناسب است.
کابینت ام دی اف کرم با تنالیته زرد رنگ ، با رویه کابینت های سیاه یا خاکستری، ترکیب بسیار شیکی را به فضای منزل شما هدیه می کنند.

کابینت ام دی اف خاکستری روشن یا سفید:

خاکستری روشن یا سفید از پر طرفدارترین رنگ های کابینت ام دی اف است. کابینت ام دی اف خاکستری روشن یا سفید، به دلیل تم خنثی ای که دارد ، به راحتی با سایر رنگ ها در دکوراسیون منزل ترکیب می شود. اگر از کابینت ام دی اف خاکستری در چیدمان آشپزخانه خود استفاده می کنید، می توانید فضای شیک و ایده آلی را با سایر لوازم منزل به وجود بیاورید.

کابینت ام دی اف رنگ خاکستری روشن، برای انواع آشپزخانه های کوچک و کم نور توصیه می شود و فضا را دلباز تر نشان دهد. همچنین فضای آشپزخانه شما را مدرن و جذاب جلوه خواهد داد.
کابینت ام دی اف خاکستری روشن با رویه کابینت های سیاه و سفید رنگ قابل هماهنگی است.

کابینت ام دی اف قهوه ای روشن یا خاکی:

کابینت آشپزخانه با رنگ قهوه ای روشن یا خاکی، می تواند فضای آشپزخانه شما را بزرگتر و روشن تر نشان دهد. رنگ خاکی، بازتاب نور خیلی خوبی دارد و برای فضاهایی که نور کافی ندارند بسیار مناسب است.
کابینت ام دی اف با رنگ قهوه ای روشن، لکه و جای دست را به سختی نشان خواهد داد و می تواند فضای منزل شما را مدرن و امروزی جلوه دهد.
کابینت ام دی اف با رنگ خاکی، با رویه کابینت های قهوه ای سوخته و مشکی بسیار هماهنگ است.

کابینت ام دی اف کرم و قهوه ای ترکیبی:

کابینت ام دی اف کرم قهوه ای

ترکیب رنگ قهوه ای و کرم در رنگ کابینت، یکی از ترکیب رنگ هایی است که شاید سالیان طولانی از دیدن آن خسته نشوید. رنگ قهوه ای به دلیل آن که بازتاب نور کمی دارد، بهتر است در فضا های بزرگ و پر نور مورد استفاده قرار گیرد. قهوه ای و کرم ترکیب فوق العاده ای را به فضای منزل شما هدیه می دهند که با لوازم چوبی منزل بسیار زیبا و رویایی خواهد شد.
اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است از رنگ کرم بیشتری استفاده کنید و اگر فضای بزرگ تری دارید از کابینت های ام دی اف قهوه ای بیشتر استفاده کنید.

کابینت ام دی اف کرم:

کابینت ام دی اف کرم رنگ برای فضاهای کوچک و کم نور مناسب است.
رنگ کرم رنگ سختی برای هماهنگ کردن با سایر رنگ هاست. بنابراین سعی کنید فقط از رنگ کرم، در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نکنید، چرا که یکنواختی محیط به زودی شما را خسته خواهد کرد. بهتر است کابینت کرم را بارنگ قهوه ای یا توسی ترکیب کنید.

کابینت ام دی اف نسکافه ای با تنالیته رنگ های مشابه:

رنگ قهوه ای نسکافه ای، شکلاتی روشن، گردویی، دارچینی و یا سایر رنگ های قهوه ای با تنالیته رنگ های مشابه، گزینه خوبی برای آشپزخانه شماست. استفاده از این رنگ کابینت ها، باعث می شود که فضای شیک و مدرن در آشپزخانه به وجود بیاید.
رنگ قهوه ای نسکافه ای برای فضاهای پر نور، متوسط و بزرگ مناسب است و باعث گرمی فضای منزل خواهد شد.

کابینت ام دی اف قهوه ای فندقی:

رنگ قهوه ای فندقی، برای آَشپزخانه های پر نور و بزرگ مناسب است. این رنگ به راحتی با سرویس چوبی منزل هماهنگ است.
قهوه ای فندقی رنگ گرمی است و باعث ایجاد گرمی در محیط منزل می شود. می توانید فضای رمانتیک و دنجی را در منزل خود با رنگ قهوه ای فندقی ایجاد کنید و از صمیمت و گرمی آن لذت ببرید.
کابینت قهوه ای فندقی با رویه کابینت مشکی، بسیار جالب توجه خواهد شد.

کابینت ام دی اف با رنگ قهوه ای سوخته یا تیره:

رنگ قهوه ای سوخته بازتاب نور بسیار کم تری نسبت به سایر رنگ های ام دی اف دارد، بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم از این رنگ کابینت در فضاهای بزرگ که نورپردازی بالایی دارند، استفاده نمایید. رنگ قهوه ای تیره، به دلیل انعکاس نور بسیار کم، باعث کوچک دیده شدن فضا می شود، به همین دلیل در فضاهای کوچک اصلا توصیه نمی شود.
اگر از این رنگ بسیار زیبا استفاده می کنید، سعی کنید کاشی های آشپزخانه به رنگ روشن یا کرم باشد، تا تعادل رنگی در فضای آشپزخانه حفظ شود و همچنین فضای منزل مدرن و امروزی به نظر برسد.
برای کابینت های ام دی اف رنگ قهوه ای سوخته از رویه کابینت های طوسی روشن یا سفید و یا کرم رنگ استفاده نمایید.

رنگ بندی کابینت ام دی اف آشپزخانه

اینکه چگونه آشپزخانه‌ خود را با رنگ بندی زیبا تر کنید، میتواند یک‌ چالش مهم باشد که‌باید با هماهنگی طراحان و سازندگان و اعمال سلیقه درست آن‌ را به بهترین شکل پیش‌ ببرید. رنگ بندی کابینت ام دی اف عنصری مهم در دکوراسیون آشپزخانه میباشد. طرح دکوراسیون آشپزخانه‌ شما گرم است‌ یا سرد؟ انرژی‌زا و پر حرارت است یا آرام ؟ مکانی‌برای کارهای‌ اجتماعی است‌ یا محلی‌برای آماده‌ سازی غذا؟ رنگ بندی کابینت این‌احساسات را نسبت‌به خانه شما چه‌برای اعضای‌خانواده و چه‌برای مهمانان و … به‌ارمغان‌میاورد.
قبل‌از انتخاب رنگ بندی کابینت ام دی اف نکات زیر را بررسی و در انتخاب رنگ دقت‌کنید:
•    اگر آشپزخانه کوچک است‌ از کابینت رنگ روشن استفاده‌کنید.
•    اگر آشپزخانه نور طبیعی کمی‌ دارد و نورپردازی آن‌ضعیف‌است هرگز از کابینت رنگ تیره استفاده‌نکنید.
•    اگر به‌تمیزی کابینت آشپزخانه بیش‌از اندازه اهمیت میدهید رنگی را انتخاب کنید که‌سهولت پاکیزگی‌آن بالاتر باشد.
کابینت رنگ روشن غالب تر از رنگ تيره به‌نظر میرسد زيرا کابینت رنگ روشن نور را بازتاب‌داده و درخشان به‌نظر میرسند و همين‌ امر موجب جلب‌توجه‌بيشتر میشود. اين‌قاعده را میتوان در انتخاب رنگ بندی کابینت ام دی اف آشپزخانه برای‌بيشتر جلوه‌دادن سطوح دلخواه به‌کار برد. اگر فضايی‌دارای مقادير متوسطی‌‌از رنگ بندی تيره و مقادير اندکی رنگ روشن باشد چشم‌به فضای روشن تر جلب میشود. بنابراين مهم‌است که‌برای جلب توجه از رنگ بندی قوی با نور زياد استفاده شود.

انتخاب رنگ و بافت کابينت آشپزخانه

رنگها مي توانند ظاهر آشپزخانه راتغيير دهند و حس آن را متفاوت کنند ، حتي مي توانند دلگيرترين و تاريک ترين آشپزخانه را هم تغيير دهند.البته  توجه به  وسعت فضاي  آشپزخانه براي  انتخاب درست  رنگها بسيار مهم مي باشد. چنانچه آشپزخانه  کوچک  و  تاريک است نياز به رنگهاي  گرم  و  روشن دارد  تا  با کمک  آن فضا  را  روشن کند.  همچنين يک فضاي بزرگ و بي روح نيازمند رنگهايي  تند و جذاب است.

اگرچه  تک  رنگ هميشه شيک  است ، چندان   منحصر به فرد و  خاص  نيست . کمي  جسارت نياز  است   تا بتوان از رنگ هاي  شاد و زنده استفاده کرد. برای استفاده از رنگهايي که با چيدمان کلي آشپزخانه هماهنگ باشد. بايد به اين نکته  توجه داشت  که رنگها با نور تغيير مي کنند.  روشنايي طبيعي روز شدت رنگ را افزايش  مي دهد ولي نورپردازي هوشمندانه مي تواند درجه رنگ و حس القايي آن را تغيير دهد.

تأثير تيرگي و روشني رنگ:

رنگ هاي روشن غالب تر از رنگ هاي تيره به نظر مي رسند ز يرا رنگ هاي روشن  نور را بازتاب داده و درخشان به نظر مي رسند  و  همين  امر  موجب جلب  توجه  بيشتر  مي شود. اين   قاعده را  مي توان در  رنگ آميزي  و  انتخاب رنگ دکوراسيون  آشپزخانه براي بيشتر جلوه دادن سطوح دلخواه به کار برد.  اگر  فضايي  داراي  مقادير متوسطي  از رنگ تيره و  مقادير   اندکي رنگ روشن  باشد چشم به فضاي  روشن تر جلب مي شود . بنابراين مهم است که براي جلب توجه از رنگ قوي با نور زياد استفاده شود.

در آشپزخانه رنگ سطوح پشت سينک ظرف شويي و اجاق گاز و نيز رنگ کف ها وساير ديوارها بسياربه چشم مي آيد. بنابراين  با استفاده  جسورانه  از رنگ هاي  روشن که جذاب، شاد، پر هيجان و گرم اند و نيز قابليت  ايجاد سرزندگي و طراوت  بخشي دارند؛ مي توان آشپزخانه خود را متمايز کرد.

 اين رنگ ها همچنين مي توانند اشکالات احتمالي در محيط را کاهش دهند.

رنگ در آشپزخانه هاي مدرن:

در معماري مدرن خطوط  متقاطع ، سطوح و احجام  تجريدي ترند. گاهي فرم ها چندان مرتب نيستند و ممکن  است با نظم کمتري به وجود آمده باشند. از  اين نظر رنگ مي تواند بر کيفيت به  هم پيوسته اين فضا و سطوح آنها تأکيد کند.اگر در فضاي آشپزخانه عناصري  مجزا داريد سعي کنيد هر حجم يا سطح را با رنگي  متفاوت و ضعيف از هم جدا کنيد. چنين کاري جلوه اي منطقي به فضا مي دهد و بدون رنگ اين فضاها تهي به نظر مي رسند. اغلب اوقات به  کار گيري  اندکي  رنگ  در اين گونه  فضاها بيشترين تأثير را دارند.هر رنگي بايدبه طور مشخص از رنگ مجاور متفاوت باشد اما نامتناسب و ناموزون نباشد.

مي توان  از رنگ هاي  جالب توجه و خيره کننده  براي  اجزايي چون  کابينت ها ، کمدها ، و قفسه ها استفاده  کرد. در هنگام انتخاب رنگ براي اين گونه موارد بايد کنتراست مناسب در نظر گرفته شود.

به کار گيري يک رنگ در همه بخش هاي داخلي به خصوص اگر رنگ قوي باشد مي تواند بيش از اندازه به چشم آيد.
رنگ نارنجي ، همراه با استيل فوق العاده است ، ولي همين رنگ وقتي کنار  کف پوش عسلي رنگ قرار گيرد،جذابيت خود را از  دست مي دهد. وقتي در طراحي، رنگ هاي قوي مورد استفاده قرار گيرد رنگ هاي مجاور مي توانند در ترکيب با آنها، هماهنگي خوبي به وجود آورد.
استفاده از رنگ هايي با کنتراست بالا. 

ترکيب هاي سه رنگي:

ترکيب هاي  سه رنگي که رنگ هاي  اصلي قرمز ، زرد و  آبي بيشترين  آن  را  تشکيل  مي دهند مي توانند  طرح هاي مطبوع و  خوبي را به وجود آورند که فضاي آشپزخانه را پر انرژي و گرم نشان مي دهد.

رنگ هاي اصلي کيفيت گرافيکي مجذوب کننده اي به عناصر فضا مي بخشد.

رنگهاي زرد، قرمز ؛ فضاي يک آشپزخانه سرد و  دلگير را گرم  و جذاب مي کند و به فضاي خسته کننده آشپزخانه انرژي مي دهد. براي ايجاد حس پويايي و تحرک، ترکيبي از آنها  را به کار ببريد و براي ايجاد احساس  ملايم تر از آنها را با رنگ سفيد ترکيب کنيد.

رنگ آبي  روشن نور را جذب مي کند، پس به درستي از آن استفاده کنيد، اين نکته در آشپزخانه اي که هميشه گرم و نورگير است حائز اهميت است.

رنگ هاي نامتعارف براي تأثير گذاري ويژه:

گاه شکستن و نقض قوانين هماهنگي رنگها مي تواند مفيد موثر باشد و يک فضاي پر انرژي را نشان دهد. طراحي يک آشپزخانه با  رنگهاي گرم که در ميان عناصر مي توان از يک رنگ سرد استفاده کرد، به اين ترتيب مي توان درآشپزخانه احساس خوشايندي را به وجود آورده و رنگهاي گرم را دلپذيرتر کند.

رنگ سفيد براي کابينت :

کابینت ام دی اف سفید

رنگ سفيد هميشه با تميزي و پاکي و تازه گي همراه بوده و همين  ويژگي باعث  مي شود  تا افرادي که علاقمند به تميزي و ظاهرهاي مدرن هستند و يا به بهداشت اهميت مي دهند رنگ دلخواه خود را سفيد انتخاب کنند.

در آشپزخانه اي که همه چيز سفيد است، همه چيز بايد هميشه مرتب باشد تا تأثير گذاري آن بيشتر شود.
رنگ سفيد  زماني که با رنگ هاي گرم مصالح طبيعي مثل چوب و سنگ ترکيب شود فوق العاده مي شود و سردي آن را تعديل مي کند و به آن بافت و طرح مي دهد.
براي روشنايي  و ايجاد کنتراست در يک آشپزخانه سفيد  يا خنثي و يا در فضاهاي بسته مثل داخل  درها و  کشوهاي کابينت  از رنگ هاي روشن بايد استفاده شود.
رنگ هاي سفيد و زرد کمرنگ نور را  منعکس مي کنند و فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان مي دهند. اگر فضاي آشپزخانه تان کوچک است ،حتماً اين ويژگي هاي رنگ ها را در نظر بگيريد.

ترکيب رنگ سفيد با فولاد و شيشه هم مطلوب است ، اگرچه فضا را مدرن و خشک مي کند.با ترکيب مصالح  طبيعي، به ويژه ترکيب چوب و سنگ، آشپزخانه اي فاقد رنگ ولي بسيار گرم و پر حرارت را به ارمغان مي آورد.   ترکيب هاي رنگي و رنگ هاي غالب و روشن بايد بتوانند قالب ها، ستون ها، و ساير تزئينات معماري را برجسته نموده و کيفيت سه بعدي آنها را به نمايش گذارند. 
مصالح  مصنوعي خنثي با آنکه ظاهري  زيبا دارند، ولي ويژگي هاي مصالح طبيعي را ندارند. اگر به دنبال پس زمينه اي خنثي هستيد بايد از وسايلي که داراي رنگ هاي زنده و تند هستند استفاده کرد. مثلاً يک صندلي قرمز رنگ و با وسايل ديگر با رنگهاي گرم و تند که مي توانند رنگ فضا را تغيير دهند.

رنگ در آشپزخانه هاي کلاسيک:

تطابق رنگ با شرايط  مکاني و زماني که مي تواند سبک تاريخي دوره اي را نيز مشخص کند بسيار  مهم و پر اهميت است. چنانچه رنگها با ترکيبي درست و  در مکان و زمان مناسب خود استفاده شود مجموعه  هماهنگ و تأثير گذاري را پديد  مي آورند. ستون ها، سرستونها، قاب ها، منبت کاري ها  جزئيات خاصي هستند که سبک  زماني و  تاريخي خاصي را به ذهن  متبادر مي کنند.  رنگ آميزي  اين  عناصر از درجه اهميت بالايي برخوردارند.چنانچه با توجه به دوره تاريخي و کيفيت هر  يک از اين عناصر مبادرت به انتخاب رنگ و رنگ  آميزي مي کنيم. حتي  با ترکيب  دو رنگ  بسيار ساده و  يا سايه و روشن نيز مي توان  جزئيات منبت  کاري،  قاب ها،  ستون ها را  از نظر سبک  زماني و تطابق آن با محيط به رخ بکشيم.

واضح کردن جزئيات به کمک رنگ به سازمان يافتگي فضا کمک نموده و به آن بعد مي بخشد.
رنگ هاي تابع با تيرگي بيشتر بايد تورفتگي را با جزئيات به خوبي نشان دهند.اين کار با سايه طبيعي، تأثير تورفتگي را نمايان تر مي کند. بايد از به کارگيري رنگ هاي غالب در تو رفتگي ها و همين طور استفاده از رنگ هاي تابع در برجستگي ها پرهيز شود. 
در کارهاي کلاسيک مي توان از رنگهاي مشابه استفاده کرد به طوري که وحدت و سادگي خوشايندي در فضا به وجود آورند. 
 مي تواند آرايه اي از رنگ و سطح پر نقش  و نگار در فضاي آشپزخانه به وجود آورد که يک فضاي فانتزي را خلق مي کند. 

استفاده از رنگ هاي يکنواخت و گرم: به وسيله عناصر چوبي و ترکيب با رنگ ها 

طرح هاي رنگي به خوبي با  چوب طبيعي تلفيق شده و به خوبي استفاده از رنگ مناسب را به نمايش گذارده است. گاه مي توان  در آشپزخانه هاي  کلاسيک از يک رنگ متضاد و متفاوت براي  تأکيد  استفاده  کرد يا يک فضاي متفاوتي را ايجاد کنيم .  (با رنگ هاي جدا از هم ) 
استفاده از رنگ هاي غالب و قوي به مقدار کم به رنگ هاي بي اثر روح مي بخشد.
استفاده از رنگ هاي  مات و تيره  در پس زمينه هاي خنثي  و خاکستري که به قديمي بودن  فضا اشاره دارد مي تواند در آشپزخانه نيز به کار رود.  

بافت ها

معمولاً  در فضايي کاربردي  مثل آشپزخانه، به راحتي  از منظره  هاي  هوشمندانه  تزئيني  که با بافت ها و پرداخت ها پديد مي آيند غفلت مي کنيم  در حالي  که  اينها  بسيار  تأثير گذارند. حتي  اگر  شما  به  اين نکته  بي توجه  باشيد، درخشش کف پوش چوبي ناخودآگاه به گرمي فضا مي افزايد و به آشپزخانه اي مملو از استيل بي روح صميميت ميدهد.

    
وجود سنگ در زير پاي شما آرامش بخش است و  باعث رفع خستگي مي شود. پرداخت ها  هم مي تواند  کاربردي و سودمند باشند. هر سطح براقي، چه رنگ براق باشد و چه شيشه رنگي، نور را منعکس مي کند و مقدار نور آشپزخانه دلگير را افزايش مي دهد.

کف پوش با بافت زبر، هم، مانع از ، سر خوردن مي شود.

مي توان  بافت هاي  مختلف را طوري  کنار هم قرار داد که  با چيدماني غير  منتظره، يکديگر را  کامل کنند،  مثلاً  تلفيق  پيشخوان  آشپزخانه چوبي  با کابينت هاي  استيل  زيبايي  تک تک  آنها را نشان مي دهد، قابي براق روي  ديوار مات جذابيت ديوار را مي افزايد.

سه نکته اساسي درباره بافت 

به عبارتي ديگر از بافت هاي پويا  استفاده کنيد، البته  به شرطي که خيلي بزرگ  نباشد.  مثلاً فقط  يکي از  ديوارهاي آشپزحانه  را با چوب پرداخت شده قاب بندي کنيد. چنين طرح برجسته اي آشپزخانه شما را منحصر به فرد  مي کند و آن را به روز و زيبا نشان مي دهد.از بافت ها و پرداخت هاي نامتعارف استفاده شود تا فضا جذاب تر شود. 
براي مجزا کردن   قسمت هاي   متعدد آشپزخانه از بافت هاي متفاوت استفاده کنيد، مثلاً بافت هاي براق براي محيط پخت و پز و بافت هاي مات براي محيط هاي غذاخوري.
براي استفاده حداکثر از فضا، مي توان بافت هاي مختلف را با يکديگر ترکيب کرد. مثلاً ترکيب چوب با فلز و يا پلاستيک. 

کابینت ام دی اف چوبی

رنگ کابینت ام دی اف mdf

رنگی را که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می کنید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیر گذار است. استفاده از رنگ های مکمل و زیبا می تواند زیبایی مدل کابینت های انتخابی شما را بیشتر کند. رنگ کابینت باید با کف پوش و سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه مطابقت و همخوانی داشته باشد.
در اینجا به تحلیل رنگ های مختلف و تأثیر آنها در دکوراسیون آشپزخانه می پردازیم:

کابینت آشپزخانه رنگ قرمز

رنگ قرمز فضای یک آشپزخانه سرد را به فضایی گرم و زیبا تبدیل می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه دلگیر انرژی می بخشد. این رنگ طرفدارن خاص خودش را دارد اگر می خواهید کابینت های آشپزخانه خود را با رنگ قرمز انتخاب کنید باید فضای آشپزخانه شما بزرگ باشد زیرا رنگ قرمز فضای آشپزخانه های کوچک را دلگیر و خسته کننده می کند.

کابینت ام دی اف قرمز

کابینت ام دی اف رنگ آبی

برای کابینت ها با سبک کلاسیک رنگ آبی می تواند بهترین انتخاب باشد. رنگ آبی روشن می تواند نور را جذب کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پرنور هستند، رنگ کابینت آبی می تواند ایده مناسبی باشد.

کابینت mdf رنگ زرد

رنگ زرد نور را به خوبی منعکس می کند و در آشپزخانه کم نور می تواند به خوبی روشنایی ایجاد نماید و همچنین این رنگ به فضای آشپزخانه شما گرما می بخشد. ترکیب رنگ زرد با قهوه ای می تواند گرمای بیشتری را به محیط آشپزخانه شما ببخشد.

کابینت ام دی اف سفید

رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت است و کسانی که علاقه مند به ظاهری تمیز و مدرن هستند.  بهتر است که از کابینت ها با رنگ سفید در درون آشپزخانه خود استفاده نمایند.
می توایند در فضای آشپزخانه خود فضایی دو گانه و جذاب را به کمک رنگ کابینت‌ها ایجاد کنید به این ترتیب که می توانید که رنگ کابینت های بالا و پایین موجود در آشپزخانه را متفاوت با یکدیگر انتخاب نمایید که مناسب ترین رنگ ها برای ایجاد فضایی دو گانه می توانند رنگ های سفید و مشکی باشند.

کابینت mdf رنگ سیاه

یکی از مدرن ترین رنگ های کابینت، سیاه است که به صورت براق و گلاس و گاهی اوقات با رنگ های روشن ترکیب می شود و به عنوان رنگ زیبایی برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما می خواهید که برای کابینت های آشپزخانه از رنگ سیاه استفاده کنید باید سایر رنگ های دکوراسیون داخلی منزل شما روشن باشد تا تعادل نسبی در فضای منزل تان بوجود آید.

کابینت ام دی اف با رنگ چوبی (کابینت mdf قهوه ای)

رنگ چوبی یا همان قهوه ای از انواع رنگ های پرطرفدار برای کابینت است این رنگ زیبا می‌تواند فضای آشپزخانه شما را به محیطی مدرن و زیبا تبدیل کند. بهتر است که در انتخاب این رنگ تعادل را نگه دارید و از رنگ قهوه ای روشن و یا تیره برای فضای آشپزخانه خود استفاده نکنید.

کابینت آشپزخانه ایرانی رنگ بنفش

اگر می خواهید رنگ کابینت‌های خود را بنفش انتخاب کنید حتما باید المان‌هایی از این رنگ را در سایر نقاط آشپزخانه خود به کار ببرید تا دکوراسیونی هماهنگ و زیبا را در فضای آشپزخانه تان بوجود آورید. رنگ بنفش از جمله رنگ های اشرافی و لوکس است و می تواند فضای آشپزخانه بنفش شما را متفاوت و مدرن سازد.

مدل رنگ کابینت طوسی

رنگ طوسی یکی دیگر از انواع رنگ های خنثی است که بهتر است با رنگ هایی از قیبل بنفش و زرد و سفید و نارنجی ترکیب شود.

رنگ بندی کابینت ام دی اف براق

ام دی اف در قیاس با چوب طبیعی ساختار يکنواخت داشته و دارای گره , رگه شکاف نمی باشد . ولی از نظر کارکرد مانند چوب طبیعی و چوب های مصنوع رشته ای (فيبر ، نئوپان و …) قابل سوراخکاری ، پرداخت ، برش ، چسب کاري ، رنگ پذيری و پيچ و ميخ شدن و روکش شدن است. طبیعتا همانند چوب طبیعی میتواند کاربرد یکسانی در چوبکاری و نجاری داشته ولی توانایی نگهداری میخ و پیچ به اندازه چوب طبیعی ندارد ، بهترين اتصال براي MDF پپيچ هاي خودکار و ميخ های مورد مصرف در دستگاه های بادي نيوماتيک (Penomatic) مي باشد، انواع MDF نسل جديد پيش ساخته قابليت بمراتب برتری براي پيچ و ميخ کاری دارد.
ام دی اف به صورت خام يا روکش شده که به ام دی اف رنگی براق نامیده می شود در توليد مبلمان ، کمد ، تخت، کابينت آشپزخانه، جاکتابي، ميز و صندلی ، دیوار پوش ، پوشش سقف ، انواع قفسه، کف پوش بصورت پارکت و تايل و … ، وايت برد، بيل برد، و هر کجا که چوب و تخته مصرف دارد استفاده می شود. بيشتر ام دي اف روکش شده يا رنگ شده مورد مصرف دارد .
مقدار انتشار فرماليدهيد بصورت بخار اوره از ام دي اف هاي نسل قديم (معمولي) بسته به مقدار و نوع چسب متفاوت است براساس استاندارد EN 622-1 کلاس E2 مقدار انتشار فرماليدهيد ام دي اف نبايد بيشتر از 30 ميليگرم در يکصدگرم ام دي اف باشد.اين کلاس ام دي اف قابل کاربرد در مبلمان و داخل خانه بشرط تهويه کامل و مناسب است.براساس استاندارد EN 622-1 کلاس E1 مقدار انتشار فرماليدهيد مي بايست 9 ميليگرم در هر يکصد گرم باشد. تا اين ام دي اف قابل مصرف در مکانهاي مسکوني باشد.در مناطق مرطوب و گرم يا مکانهاي خاص مثل مدرسه ها ، بيمارستان ها ، خوابگاه ها و اطاق کودک بايد مقدار انتشار فرماليدهيد از اين مقدار نيز کمتر بوده و يا از ام دي اف بدون فرماليدهيد نسل جديد پيشرفته اکولوجيکال استفاده نمود.

مدل کابینت رنگ روشن ام دی اف

رنگ کابینت رنگ روشن ام دی اف می تواند ظاهر آشپزخانه را تغییر دهد و حس و حالی متفاوت را در فضای آشپزخانه ایجاد کند بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای مدل کابینت کلاسیک و مدل کابینت مدرن از اهمیت زیادی برخوردار است. کابینت های آشپزخانه در انواع رنگ های تیره و روشن موجود هستند و شما می توانید از بین این رنگ های متنوع رنگی مناسب و ایده آل را برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید.
مدل کابینت رنگ روشن از انواع مدل کابینت های پرطرفدار و جذاب است و این مدل کابینت برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک می تواند انتخاب مناسب و ایده آلی باشد.